۲۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۰
کد خبر: 82264932
T T
۰ نفر

روز عاشورا و طنین فریاد یا حسین در تانزانیا

۲۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۰
کد خبر: 82264932
روز عاشورا و طنین فریاد یا حسین در تانزانیا

تهران - ایرنا- مراسم عزاداری روز عاشورای اباعبدالحسین (ع) و یاران با وفایش با حضور جمعی از عاشقان و شیفتگان آن حضرت امروز ( چهارشنبه) در مناطق گوناگون «دارالسلام» پایتخت تانزانیا برگزار شد.

به گزارش ایرنا، عزاداری صدها تن از شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مقیم شهر «دارالسلام» در تانزانیا و دیگر مناطق این كشور، همزمان با روز دهم محرم الحرام، سالگرد واقعه خونین قیام عاشورا و شهادت اباعبدالله الحسین (ع)، در مراكز و مجامع اسلامی، مساجد و تكایا و هیات های مذهبی این كشور انجام شد.
پیروان امام سوم شیعیان در تانزانیا، همگام با شیعیان سراسر جهان و به منظور تحقق رسالت دینی و فرهنگی خود و زنده نگه‌داشتن شعار و شعور اسلامی و حماسه انسان ساز كربلا، پرچم عزای حسینی برپا كردند.
عزاداران و مشتاقان حسینی در این مراسم با قرائت زیارت عاشورا به یاد حماسه كربلا و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین به نوحه خوانی و مرثیه سرایی و بیان روضه روز عاشورا و شهادت امام سوم شیعیان پرداختند.
سوگواران حسینی بویژه نوجوانان و جوانان عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) حاضر در مراسم با نواختن دست ها بر سینه های خود ، بر مصیبت های سالار شهیدان عالم حضرت امام حسین (ع) در واقعه جان سوز كربلا اشك ماتم ریختند و به عزاداری پرداختند.
خاورم**9377**1574 * مترجم: حمید اوضح * انتشار دهنده: محسن تهوری