۲۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۲
کد خبر: 82264938
T T
۰ نفر
امام جمعه زنجان: اقامه نماز ظهر عاشورا مانوری شكوهمند در مقابل دشمنان است

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: نماز ظهر عاشورا باید هر سال باشكوه تر از قبل برگزار شود چرا كه این نماز ارزش معنوی بالایی دارد و به نوعی مانور شكوهمند عبادت در مقابل دشمنان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز چهارشنبه پیش از اقامه نماز ظهر عاشورا و در میان عزاداران زنجانی افزود: دشمن از عاشورا و احیاء كنندگان عاشورا می ترسد و این نماز یادآور این مساله است كه عزاداران می خواهند بیان كنند 1377 سال قبل در چنین روزی و در گرما گرم جنگ، حضرت سید الشهدا(ع) و یاران باوفای ایشان نماز اقامه كردند.
وی اظهار كرد: همانطوری كه عزاداری سید الشهدا(ع) به عنوان یك امر مقدس باعث تقرب بیشتر انسان به خدای باریتعالی می شود، برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا به ویژه نماز اول وقت نیز ارزش و اهمیت صد چندانی دارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: عزاداران حسینی به این موضوع توجه كنند كه جهاد در راه خدا به عنوان تكلیف شرعی برای سید الشهدا(ع) و عزاداری آن برای همه امر مستحب و افضل قربا محسوب می شود.
وی ابراز كرد: امام حسین (ع) در روز عاشورا جنگ را تعطیل و برای اقامه 2 ركعت نماز جماعت 12 شهید و تعداد دیگری زخمی دادند.
حجت الاسلام خاتمی افزود: مسئولان هیات های مذهبی، ذاكران و مادحان باید روی این موضوع مانور دهند كه امام حسین(ع) در جهاد و گرما گرم جنگ مدتی را مشغول نماز شدند و بر این اساس باید در هر زمان و موقعیت هنگام بانگ اذان نماز اول وقت اقامه كنیم.
وی بیان كرد: نماز ستون دین است و در روز قیامت اولین عملی كه سوال می شود نماز است اگر مورد قبول واقع شود بقیه اعمال هم پذیرفته می شود و در ارتباط نباید سستی، كاهلی و بی اعتنایی از سوی مادحان و عزاداران حسینی هیات ها انجام گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب 27 سال از دوران رهبری شان هر سال در اجلاسیه نماز، در سخنرانی ها و یا در پیام ها به لحاظ اهمیت مساله مطالباتی را در این خصوص مطرح می كنند.
وی تصریح كرد: عزاداران حسینی به همان شكوهی كه مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را برگزار می كنند، خانه خدا (مساجد) را نیزخالی نگذارند تا سعادت این دنیا و آخرت نصیبشان شود.
حجت الاسلام خاتمی گفت: ضروری است مسئول مستقیم و مدیر ارشد اداره ها نیز پیشگام شده و نماز جماعت اقامه كنند همچنین پدران و مادران نیز با اهمیت دادن به این فریضه مهم و بجا آوردن آن در اول وقت می توانند الگویی برای فرزندان باشند.
وی ابراز كرد: نمازهای جماعت صبح نیز با حضور مردم پرشورتر برگزار شود و در كشور اسلامی وقتی صدای اذان بلند می شود، وظیفه است كه اجابت شود.
امام جمعه زنجان خاطرنشان كرد: عزاداری های زنجان برای دیگر استان ها نمونه و الگو شده است و همانطوری كه این استان به پایتخت شور و شعور حسینی به عنوان الگو معرفی شده، در نماز جماعت ظهر عاشورا هم باید الگو شود.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
۰ نفر