۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۸
کد خبر: 82266272
T T
۰ نفر

پایگاه نظامی روسیه در سوریه دائمی شد

۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۸
کد خبر: 82266272
پایگاه نظامی روسیه در سوریه دائمی شد

مسكو - ایرنا - ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز جمعه مصوبه پارلمانی دائمی شدن و گسترش پایگاه نیروی هوافضای این كشور در حمیمیم سوریه را امضا كرد.

به گزارش ایرنا، براساس این تائید، وزارت دفاع روسیه مامور شد تا برنامه استفاده بلند مدت از پایگاه حمیمیم استان لاذقیه را كه از یك سال پیش محل استقرار یگان نیروهوافضای این كشور برای اجرای عملیات ضد تروریستی با همكاری ارتش سوریه است، آماده كند.
مجالس دوما و شورای فدراسیون روسیه هفته گذشته با اكثریت آرا طرح وزارت دفاع این كشور برای استفاده بلندمدت نظامیان روسی از پایگاه حمیمیم را تصویب كرده بودند.
وزارت دفاع روسیه همچنین روز دوشنبه از برنامه تبدیل پایگاه پشتیبانی نیروی دریایی این كشور در طرطوس سوریه با كاربری نظامی و عملیاتی خبر داد كه باید از تصویب دوما و شورای فدراسیون بگذرد.
این تصمیم پس از استقرار مجموعه سامانه دفاعی اس 300 روسیه در پایگاه طرطوس اعلام شده است كه افزون بر تامین امنیت نیروهای این كشور، از یگان های ارتش سوریه در برابر حمله های هوایی ائتلاف آمریكایی ضدسوری حفاظت می كند.
در موافقتنامه امضا شده بین دمشق و مسكو قید شده است كه یگان هوافضای روسیه در سوریه به درخواست طرف سوری در پایگاه هوایی حمیمم مستقر می شود.
در بند دیگری نیز تصریح شده است: بكارگیری گروه هوافضای روسیه در سوریه مطابق تصمیم فرماندهی آن با جلب موافقت مقام های دولت این كشور انجام می گیرد.
رسانه های روسی پیش تر نیز به نقل از یك مقام وزارت دفاع روسیه بدون ذكر نام نوشتند كه حمیمیم به پناهگاه های مستحكم استقرار هواپیماهای نظامی و تجهیزات پیشرفته این كشور مجهز خواهد شد.
روسیه از هفتم مهرماه سال گذشته براساس درخواست دولت سوریه با استقرار ده ها فروند بمب افكن، بالگردهای رزمی، مجموعه های شناسایی در پایگاه هوایی حمیمیم مواضع گروه های تروریستی ضد سوری تحت حمایت گروهی از كشورهای غربی-غربی بویژه داعش و جبهه النصره را زیر بمباران قرار داده است.
اروپام 391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا