۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۸:۳۹
کد خبر: 82267602
T T
۰ نفر

انهدام چند باند سرقت در خراسان رضوي

۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۸:۳۹
کد خبر: 82267602
انهدام چند باند سرقت در خراسان رضوي

مشهد- ايرنا- پايگاه خبري پليس خراسان رضوي روز شنبه از انهدام چند باند سرقت در شهرستان هاي اين استان خبر داد.

براساس اين گزارش، فرمانده انتظامي كاشمر گفت: اعضاي باند سارقان حرفه اي با 27 فقره سرقت در اين شهرستان و شهرهاي همجوار شناسايي و دستگير شدند.
سرهنگ ابوالقاسم باقري افزود: در پي اعلام چند فقره سرقت از اماكن و مغازه ها در محدوده خيابان هاي امام خميني (ره) و شهيد مدرس شهرستان كاشمر تيمي از پليس آگاهي اين فرماندهي وارد عمل شدند.
وي اظهار كرد: كارآگاهان پليس آگاهي با بررسي سرقت ها به يكي از افراد سابقه دار مظنون و به طور نامحسوس وي را تحت نظر قرار دادند.
وي گفت: ماموران پليس با كنترل فرد مظنون به ارتباط وي با يكي ديگر از افراد سابقه دار مشكوك شده و پاتوق آنها را در يكي از مناطق حاشيه شهر تحت كنترل قرار دادند.
سرهنگ باقري افزود: پس از به دست آمدن مدارك لازم با هماهنگي مراجع قضايي در يك عمليات غافلگيرانه متهمان دستگير و از مخفيگاه آنها مقادير بسياري اموال مسروقه شامل دستگاه جوش و كابل هاي برق كشف شد.
وي ادامه داد: متهمان كه اعتياد شديد به مواد افيوني دارند در بازجويي هاي علمي پليس و مواجهه با ادله و مستندات به 27 فقره سرقت از منازل، اماكن خصوصي، مغازه ها و باغات در شهرستان كاشمر و شهرهاي همجوار با همدستي فرد ديگر اعتراف كردند.
وي با اشاره به دستگيري عضو ديگر اين باند اظهار كرد: در اين ارتباط پنج نفر مالخر نيز شناسايي شدند كه سه نفر آنها دستگير و دو نفر ديگر به ساير شهرستان ها متواري شدند.

* انهدام باند مورچه با 6 فقره سرقت
براساس گزارش ديگري از پايگاه مزبور، رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي گفت: پس از دريافت گزارش زورگيري از زن جواني در محدوده شهرك شهيد رجايي موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.
سرهنگ حميد رزمخواه افزود: پس از انجام تحقيقات گسترده ميداني متهم و مخفيگاه وي شناسايي شد و در عمليات ضربتي ضمن دستگيري متهم يك دستگاه موتورسيكلت مسروقه از اين مخفيگاه كشف شد.
وي اظهار كرد: متهم در جريان بازجويي ها به همدستي با سه نفر ديگر اعتراف كرد كه اين افراد نيز دستگير و به 6 فقره زورگيري اعتراف كردند.
وي گفت: تحقيقات براي كشف ساير جرايم احتمالي آنان ادامه دارد.

*دستگيري غارتگران ميراث فرهنگي
طبق گزارش ديگري از پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامي فريمان نيز از دستگيري 2 قاچاقچي اشياي عتيقه در منطقه تاريخي 'شاهان گرماب' اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ علي اكبر قرباني گفت: با كسب خبري مبني بر حفاري غيرمجاز در اين منطقه ماموران با حضور در اين منطقه و در اقدامي غافلگيرانه 2 مرد جوان در حال حفاري را دستگير كردند.
وي افزود: متهمان به دادسرا معرفي شدند.
آبگرم شاهان گرماب در حدود 57 كيلومتري فريمان واقع است.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم