۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۲۳:۳۰
کد خبر: 82267832
T T
۰ نفر
چابهار ظرفيت ايجاد شهرك صنايع شيلاتي وكارگاه هاي صنايع دستي را دارد

چابهار - ايرنا - رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: شهرستان چابهار ظرفيت بالايي براي ايجاد شهرك تخصصي و صنايع شيلاتي و كارگاه هاي صنايع دستي را دارد.

به گزارش ايرنا عبدالرحيم كردي روز شنبه در بازديد از بندر و روستاي تاريخي طيس اظهار داشت: چابهار يكي از قطب هاي مهم صيدوصيادي كشور است بطوريكه بيش از 70 درصد تون ماهيان كشور را تامين مي كند.
وي افزود: چابهار به عنوان بهشت آبزي پروري ظرفيت خوبي در زمينه ماهي و ميگو دارد.
وي ادامه داد: يكي از طرح هاي مهم اداره كل شيلات سيستان و بلوچستان پرورش ماهي در قفس است كه با اجراي اين طرح مي تواند به افزايش صيد و ايجاد اشتغال منطقه كمك شاياني كند.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بيان كرد: با ايجاد شهرك هاي خرما، صنايع شيلاتي، تجهيزات پزشكي، معادن، خودرو و صنايع دستي بخشي از مشكل اشتغال اين منطقه مرتفع مي شود.
كردي افزود: ساخت انواع صنايع دستي از صدف دريايي، درختچه داز و انواع سوزن دوزي، سكه دوزي و لباس هاي دست دوز زنان بلوچ براي هر گردشگر داخلي و خارجي ديدني هستند و ايحاد كارگاههاي و شهرك هاي دائمي عرضه و فروش صنايع دستي به افزايش درآمد خانوار، توليد و اشتغال كمك مي كند.
وي گفت: زيرساخت هاي چابهار با اقدامات دولت و توجه ويژه مقام معظم رهبري در حال توسعه است و بزودي تحولات عظيمي در بخش هاي مختلف عمراني و اقتصادي رخ خواهد داد.
وي بيان كرد: سازمان منطقه آزاد چابهار تمامي امكانات را براي سرمايه گذاران داخلي و خارجي در اسرع وقت فراهم مي كند و همكاري ها و مشاوره لازم را براي پويايي و شكوفايي منطقه خواهد داشت.
شهرستان چابهار از توابع استان سيستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعيت از شمال به شهرستانهاي نيكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي عمان(مكران) و از غرب به بندر كنارك متصل است.
بندر زيباي چابهار واقع در قلب مَكُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان از 2 شهر به نام هاي چابهار و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، شش دهستان و 48 روستا تشكيل شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم كريمي نژاد ** انتشار دهنده: حيدر سراياني