۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۷
کد خبر: 82270050
T T
۰ نفر

حمله طالبان به مركز استان «فاریاب» خنثی شد

۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۷
کد خبر: 82270050
حمله طالبان به مركز استان «فاریاب» خنثی شد

كابل - ایرنا - منابع افغانستان اعلام كردند كه گروه طالبان شب گذشته به شهر «میمنه» مركز استان فاریاب حمله كردند، اما قادر به تصرف این شهر نشدند و با تحمل شكست ناچار به عقب نشینی شدند.

به گزارش ایرنا، منابع افغان روز دوشنبه به نقل از مقامات محلی استان فاریاب گزارش دادند كه شب گذشته گروه طالبان به پایگاه ارتش و فرودگاه «میمنه» حمله كردند و تلفات سختی را متحمل شدند.
دفتر مطبوعاتی فرماندهی امنیت استان فاریاب با انتشار اطلاعیه ای تصریح كرده است كه «حملات تهاجمی طالبان مسلح، به شهرستان های «میمنه»، «قیصار» و «شرین تگاب» این استان، با مقاومت نیروهای امنیتی به عقب زده شد.
بر اساس این گزارش، طالبان نیمه شب گذشته از سه طرف به شهر میمنه حمله كردند و حملاتی به مراكز امنیتی شهرهای قیصار و شیرین تگاب راه اندازی كردند كه با مقابله نظامیان افغان، 11 نفر از اعضای طالبان كشته و 16 تن دیگر زخمی شدند.
فرماندهی پلیس استان فاریاب روز گذشته نیز اعلام كرده بود كه نیروهای افغان، شهرستان «غورماچ» استان فاریاب را دوباره از طالبان پس گرفتند.
در این حال، «ذبیح الله مجاهد» یكی از سخنگوی گروه طالبان روز دوشنبه ادعا كرد كه نه تنها غورماچ در كنترل نیروهای این گروه قرار دارد، بلكه به شهر میمنه و شهرستان قیصار نیز حمله كرده اند.
این سخنگوی طالبان در باره شكست نیروهای این گروه در میمنه و قیصار واكنشی نشان نداده است.
ژنرال «عبدالرشید دوستم» معاون اول رئیس جمهوری افغانستان شب گذشته در گفت و گوی تلفنی به رسانه ها گفته بود كه مركز اصلی غورماچ بدست طالبان است، اما مناطق اطراف آن، پاكسازی شده و تا چند روز آینده تمامی این شهرستان از وجود طالبان پاكسازی خواهد شد.
طالبان هفته گذشته شهرستان غورماچ را به تصرف خود درآورده بودند و در پی سقوط آن، معاون اول رئیس جمهوری برای پاكسازی این مناطق به فاریاب سفر كرد.
ژنرال دوستم در مسیر راه عزیمت به غورماچ با كمین طالبان مواجه و محافظان وی كشته شدند، اما خود وی زخمی شده است. برخی از منابع گفته اند كه دو تن از محافظان دوستم كشته شده اند، اما منابع غیررسمی از كشته شدن پنج نفر از محافظان معاون اول رئیس جمهوری افغانستان خبر داده اند.
آساق*291*1610**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی