۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۸:۵۵
کد خبر: 82270720
T T
۰ نفر
اعتصاب گسترده كامیون‌داران در كره جنوبی و تهدید دولت

پكن - ایرنا - تعداد زیادی از كامیون‌داران و كاركنان ایستگاه راه آهن در كشور كره جنوبی نسبت به آنچه مقررات تطبیقی جدید دولت در صنعت حمل و نقل عنوان كردند، دست به اعتصاب گسترده زدند.

به گزارش ایرنا، در این حركت اعتراضی كه از امروز (سه شنبه) شهرهای مختلف این كشور را در بر گرفته، باعث شد تا «هوانگ كیو آهن» نخست وزیر كره جنوبی به شدت از این وضعیت ابراز نگرانی كرده و هشدار دهد كه علیه رانندگان، معترضان و اعتصاب كنندگان وارد عمل خواهد شد.
او همچنین اعتصاب كنندگان را افرادی قانون شكن معرفی كرد است كه دولت وظیفه دارد با آنها برخورد كند و از سوی دیگر از آنان دعوت كرده است در اولین فرصت با بازگشت بر سر كارهایشان، به اعتراضات پایان دهند.
نخست وزیر كره جنوبی كه در نشست اعضای كابینه سخن می گفت، تصریح كرد كه این اقدام سامانه ها و مكان های باربری، بنادر و نظام حمل و نقل و تجارت كشور را مختل كرده است.
خبرگزاری یونهاپ از كره جنوبی گزارش كرده كه بسیاری از بارها در بنادر روی زمین مانده است و اتحادیه كارگری از اعتصاب كنندگان حمایت كرده اند.
بررسی ها حاكی است كه صدها نفر از رانندگان كامیون و كارگران بخش های ریلی كره از جمله در ایستگاه های مترو و راه آهن نیز جزو اعتصاب كنندگان هستند.
از سوی دیگر نخست وزیر كره جنوبی گفته است كه این اعتصاب و توقف فعالیت های صادرات و واردات به تجارت و اقتصاد كشور لطمات سنگینی وارد خواهد كرد.
اعتصاب كنندگان گفته اند كه دولت با در نظر گرفتن مقررات تطبیقی جدیدی در صنعت حمل و نقل، باعث تشدید رقابت شده و این موضوع كار را برای آنها سنگین تر كرده و درآمدشان را كاهش می دهد و به همین خاطر این سیاست باید بار دیگر مورد تجدید نظر قرار گیرد.
با این وصف به نظر می رسد كه نخست وزیر به دنبال مدارا با اعتصاب كنندگان نیست و از وزارتخانه های ذی ربط خواسته است با اتخاذ تدابیری، خسارات و زیان های این اعتصاب بزرگ را به حداقل برسانند.
آساق**231**1597*انتشاردهنده: فرهاد راستی