۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۰
کد خبر: 82271239
T T
۰ نفر
1100 مبلغ در برنامه های فرهنگی اربعین حسینی حضور دارند

قم - ایرنا - رئیس كمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مركزی اربعین حسینی، گفت: برای بهره مندی بیشتر زائران ایرانی از برنامه های فرهنگی اربعین حسینی، یك هزار و 100مبلغ در این برنامه ها حضور دارند و در بخش های مختلف به تبلیغ معارف الهی و بیان احكام دینی می پردازند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی روز سه شنبه در سالن جلسات اداره اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه قم در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تعداد مبلغ با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه ها و نهادهای تبلیغی، در كنار زائران خواهند بود.
وی بیان كرد: مكان های استقرار این مبلغان برای ارائه خدمت به زائران حسینی در مسیر پیاده روی اربعین به خوبی جانمایی شده و محتوای فرهنگی مناسب در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: در تدارك برنامه های فرهنگی اربعین سال جاری توجه ویژه ای به بانوان و كودكان شده و برنامه های متنوعی برای آنها در نظر گرفته شده است.
احمدی با اشاره به این كه اقامه نماز در برنامه های فرهنگی اربعین به عنوان محور اصلی مورد توجه بوده است، گفت: مبلغان و روحانیان حاضر در مراسم پیاده روی اربعین حسینی با تمام توان برای اقامه نماز پرشور در موكب ها و مكان های مشخص شده تلاش خواهند كرد.
مسئول كارگروه تبلیغ و نماز كمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مركزی اربعین نیز در این نشست خبری گفت: اربعین حسینی و اجتماع عظیم مردمی در عتبات عالیات، تجلی گاه شعائر دینی و ابراز ارادت مسلمانان به اهل بیت(ع) است و به همین علت بهترین فرصت را برای تبلیغ معارف الهی و احكام شریعت ایجاد می كند.
حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، افزود: در این اجتماع عظیم بهترین فرصت برای بیان هدف قیام امام حسین(ع) كه همان حفظ اسلام و حاكمیت دین در جامعه است در اختیار مبلغان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: اقامه نماز از جمله مهمترین هدف های قیام امام حسین(ع) است كه در اجتماع میلیونی اربعین باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد؛ هم چنین باید بازتاب جهانی این حركت فرهنگی توسط رسانه ها، جهانیان را با نهضت عاشورا آشنا كند.
وی با اشاره به این كه دشمنان هیچ گاه واقعیت حماسه اربعین را در رسانه های خود نشان نمی دهند، افزود: در حماسه اربعین؛ مسلمانان، شیعیان و حتی ارادتمندان به ساحت اهل بیت(ع) از مذاهب دیگر در راه انسانیت بایكدیگر همراه و متحد می شوند و این چیزی است كه دشمنان از بیان آن پرهیز می كنند.
شرفخانی گفت: در ستاد فرهنگی اربعین برنامه ریزی های دقیقی بر روی مساله تبلیغ و اقامه نماز شده است و نهادهای متعددی در كنار سازمان اوقاف و امور خیریه برای اجرای دقیق برنامه ها حضور دارند.
وی با اشاره به تولید محتوای مناسب تبلیغی در كارگروه های تخصصی، افزود: در تمام مسیر های پیاده روی و مكان های استقرار زائران مبلغان آموزش دیده حضور دارند و در حوزه های مختلف اعتقادی و معرفتی به نشر معارف اسلامی خواهند پرداخت.
وی با بیان این كه ارتقاء سطح معرفتی زائران مهمترین هدف برنامه های فرهنگی ستاد فرهنگی اربعین است، ادامه داد: بیش از 100 مبلغ خواهر در موكب های مخصوص خواهران حضور خواهند داشت و معارف اهل بیت(ع) را نشر می دهند.
وی با بیان اتحاد و همراهی نهادهای تبلیغی برای برگزاری مطلوب برنامه های فرهنگی ستاد اربعین، افزود: همه مجموعه ها در مسیر تبلیغ احكام و اقامه نماز مشاركت خواهند داشت و در این مسیر جامعه المصطفی العالمیه ظرفیت تبلیغی مناسبی برای زائران غیر ایرانی دارد.
وی ادامه داد: در تدارك برنامه های فرهنگی برای اربعین سال جاری توجه ویژه ای به مسیرهای پیاده روی و اسكان زائران در شهرهای كاظمین و سامرا شده است و مبلغان در این دو شهر نیز حضوری فعال خواهند داشت.
شرفخانی گفت: بیان آداب زیارت، توجه به اهمیت اتحاد و دوری از تفرقه و همچ نین بصیرت افزایی نسبت به توطئه های دشمنان در منطقه از جمله مواردی است كه مبلغان در فعالیت های تبلیغی خود به آن توجه خواهند داشت.
وی با اشاره به لزوم تقویت بصیرت زائران حسینی، افزود: مسلمانان باید نسبت به اتفاق های منطقه ای و فرامنطقه ای، توطئه های دشمنان و هم چنین اهمیت اتحاد و همبستگی، آشنایی داشته باشند و حماسه اربعین فرصت بیان این نكته ها را در اختیار مبلغان قرار می دهد.
وی ادامه داد: برای برگزاری برنامه های فرهنگی اربعین در بهترین حالت؛ با دولت، مسئولان و مرجعیت كشور عراق جلسه های متعددی برگزار شده و هماهنگی های لازم صورت گرفته است.
مسئول كارگروه تبلیغ و نماز كمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مركزی اربعین، با اشاره به این كه حضور مبلغان در ایام اربعین به صورت خودجوش و جهادی است، گفت: زمانی كه هر مبلغ برای تبلیغ در اختیار دارد در حدود 10 روز است كه باید از این فرصت نهایت استفاده به عمل آید.
وی افزود: مبلغان علاقه مند به حضور در این حماسه عظیم می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان اوقاف و امور خیریه از شرایط و راهكارهای اعزام اطلاع پیدا كنند.
در پایان این نشست از آثار تولید شده در كمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مركزی اربعین حسینی كه قرار است در اختیار مبلغان قرار گیرد، رونمایی شد.
/7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
۰ نفر