۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۱۲
کد خبر: 82275874
T T
۰ نفر
61 پرونده تخلف از مراكز توليد و عرضه مواد خام دامي در زنجان به مراجع قضايي ارجاع شد

زنجان - ايرنا - رئيس اداره نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي اداره كل دامپزشكي استان زنجان گفت: طي 6 ماهه نخست امسال 61 پرونده تخلف از مراكز توليد و عرضه مواد خام دامي در اين استان به مراجع قضايي ارجاع داده شد.

علي اشرفي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پرونده‌هاي تخلف ارجاع داده شده به مراجع قضايي استان زنجان در خصوص كشتار غيرمجاز، رعايت نكردن موازين و ضوابط بهداشتي، عرضه غير مجاز فرآورده‌هاي غير بهداشتي و تخلف در عرضه مواد پروتئيني است.
به گفته وي در 6 ماهه نخست امسال، پنج هزار و 173 مورد در سطح اين استان از مراكز توليد، نگهداري، توزيع و عرضه فرآورده‌هاي خام دامي نظارت و بازرسي انجام شده است.
رئيس اداره نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي اداره كل دامپزشكي استان زنجان گفت: در اين نظارت و بازرسي‌ها 199 مورد موارد غير بهداشتي مشاهده و در خصوص رفع موارد غير بهداشتي به آنان تذكر كتبي و شفاهي داده شد.
اشرفي خاطرنشان كرد: طي 6 ماهه نخست امسال 14 هزارو 255 كيلوگرم از فرآورده‌هاي پروتئيني و دامي غيرقابل مصرف و غير بهداشتي معدوم شد.
وي تاكيد كرد: در اين مدت از سال و طي بازرسي و نظارت‌هاي انجام شده از مراكز توليد، نگهداري، توزيع و عرضه فرآورده‌هاي خام دامي 17 هزار و 819 كيلوگرم از اين فرآورده‌ها ضبط شده است.
رئيس اداره نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي اداره كل دامپزشكي استان زنجان گفت: علاوه بر نظارت از مراكز توليد، نگهداري عرضه و توزيع فرآورده‌هاي خام دامي 2 هزار و 616 مورد نيز از خودروهاي حمل اين مواد بازديد شده است.
اشرفي با بيان اينكه در 6 ماهه نخست امسال و طي اين نظارت‌ها 280 مورد نيز نمونه برداري انجام شده است، افزود: اين نمونه برداري از فرآورده‌هاي خام دامي در رستوران‌ها، تالارها و خودروهاي حمل اين فراورده‌ها انجام شده است.
وي از مردم خواست، خريداران مايحتاج فرآورده‌هاي خام دامي خود را از مراكز تحت نظارت دامپزشكي اين استان تهيه كنند.
رئيس اداره نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي اداره كل دامپزشكي استان زنجان متذكر شد: هنگام خريد گوشت از مراكز معتبر عرضه و توزيع فرآورده‌هاي خام دامي به حتم به مهر دامپزشكي و برچسبي كه داراي تاريخ انقضا، تاريخ توليد، محل توليد و شرايط نگهداري بر روي لاشه است دقت كنند.
به گزارش ايرنا، اشرفي تاكيد كرد: هنگام خريد مرغ از مراكز عرضه مجاز نيز بايد مرغ‌هاي بسته بندي شده‌اي كه داراي تاريخ انقضاء، توليد و كنترل هستند، توجه كرد.
مردم استان زنجان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مي توانند با شماره تلفن 1512 ادارات دامپزشكي اين استان زنجان تماس برقرار كنند و مورد تخلف را جهت رسيدگي اطلاع دهند.
7325/6085
خبرنگار: حديث ابوالحسني** انتشار دهنده: رويا رفيعي
براي دريافت لحظه به لحظه اخبار استان زنجان به كانال http://www.telegram.me/irnazanjaan بپيونديد.