۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۲۲
کد خبر: 82278542
T T
۰ نفر
انتقال اسناد راكد سازمان برنامه و بودجه يزد به مركز اسناد ملي

يزد - ايرنا - مدير مركز اسناد و كتابخانه ملي استان يزد گفت: اسناد راكد بايگاني سازمان برنامه و بودجه استان پس از ارزشيابي و تعيين تكليف در قالب 491 كارتن به اين مركز منتقل شد.

به گزارش روابط عمومي اين مركز، داود پاك طينت با تبيين وظيفه ارزشيابي و تعيين تكليف اسناد راكد بايگاني دستگاه هاي اجرايي افزود: پرونده هاي انتقالي شامل مكاتبات مختلف اداري، گزارش هاي ساليانه، دفتر انديكاتور است.
وي ادامه داد: اين پرونده ها پس از انتقال به مركز، وارد مراحل ضدعفوني، فهرست نويسي، آرشيو و ثبت از طريق سامانه الكترونيكي اطلاع رساني (رسا) مي شود و از اين مرحله به بعد پژوهشگران مي توانند از اين اسناد بهره مند شوند.
وي با يادآوري استقبال ادارات شهرستان ها در خصوص ارزشيابي اسناد راكد موجود در بايگاني ها گفت: در برهه كنوني مكاتباتي با فرمانداري هاي استان داشته ايم و مطابق با اعلام آمادگي آنها، كارشناسان ارزشيابي به آن شهرستان اعزام و اسناد راكد تعيين تكليف مي شود.
مديريت اسناد و كتابخانه ملي استان يزد به منظور گرد آوري، سامان دهي و اطلاع رساني اسناد و مدارك استان در سال 1380 تاسيس و پايه گذاري شد.
اين مديريت وظيفه حساس و خطير شناسايي، جمع آوري، ارزشيابي، طبقه بندي و حفظ و نگهداري اسناد ادارات و نهادها و همچنين اسناد اهدايي خانواده ها را برعهده دارد.
همه اسناد راكد بعد از شناسايي، به دو دسته امحايي (غيرضروري) و انتقالي (ضروري) تفكيك مي شوند و اسناد ضروري براي نگهداري به سازمان اسناد منتقل مي شوند.
مركز اسناد و كتابخانه ملي استان يزد با توجه به قرار گرفتن در خانه تاريخي لاريها در محله قديمي فهادان و در دل بافت تاريخي شهر يزد در طول هفته مورد بازديد اقشار جامعه قرار مي گيرد.
7532/6197 دريافت كننده: سعيد صادقي مقدم** انتشار: محمد حسين فلاح تفتي