۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۵۸
کد خبر: 82280085
T T
۰ نفر
'شكسپیر عشق 2001 ' به فستیوال تئاتر بلاروس راه یافت

تهران-ایرنا - نمایش 'شكسپیر عشق 2001 ' نوشته میلاد اكبرنژاد و كارگردانی عباس اقسامی به بخش اصلی فستیوال بین المللی تئاتر بلاروس راه یافت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تماشاخانه سه نقطه، عباس اقسامی كارگردان نمایش
'شكسپیر عشق 2001 ' با بیان اینكه فستیوال بین المللی تئاتر بلاروس از سوم تا دهم آذرماه امسال در دو بخش دانشگاهی و حرفه ای برگزار می شود اظهار كرد: این فستیوال در این دوره میزبان 26 نمایش از كشورهای مختلف است كه 'شكسپیر عشق 2001' نیز به عنوان نماینده ایران در بخش حرفه ای حضور پیدا می كند.
وی افزود: این نمایش سال گذشته نیز در فستیوال بین المللی تئاتر اسپانیا حضور داشته اما متاسفانه تاكنون شرایط برای اجرای عمومی این اثر در داخل كشور فراهم نشده است.
به گفته اقسامی، 'شكسپیر عشق 2001 ' یك نمایش كمدی موزیكال و اثری پارودیك بر اساس رومیو و ژولیت شكسپیر است كه افشین زارعی ،سلمان خطی،علی تقی زاده،سامان خلیلیان،حسین جمالی ،مهدی حاجیان وآرام خلخالی به عنوان بازیگران در این نمایش 50 دقیقه ای حضور دارند.

* برای نخستین بار بخش تخصصی'پرورش متن' راه اندازی می شود
مدرسه تئاتر سه نقطه برای نخستین بار در ایران با مدیریت علی پورعیسی بخش تخصصی
'پرورش متن' را راه اندازی می كند.
پورعیسی با بیان اینكه بخش تخصصی پرورش متن، نخستین دپارتمان در ایران است گفت: هدف این بخش تخصصی ایجاد یك پایگاه مرجع و قابل اطمینان برای نویسندگان، كارگردانان، مترجمان و تهیه كنندگان است تا هر هنرمند به نسبت سلیقه و خواسته خود اثری درخور و شایسته تولید كند.
وی خاطر نشان كرد: پرورش نمایشنامه های جدید كه به صورت تخصصی روی دراماتورژی متن جدید متمركز است، مشاوره به ایده، طرح و متن كامل تا نمایشنامه خوانی و تحلیل های مختلف متن و بررسی شیوه های گوناگون اجرایی از جمله كارهای این دپارتمان است.
علی پورعیسی تنها فارغ التحصیل دراماتورژی در ایران، دارای مدرك دكترای تخصصی MFA دراماتورژی و نقد دراماتیك دانشگاه ییل (آمریكا) و كارشناسی ارشد ادبیات نمایشی دانشكده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

* محمد رحمانیان «هفت مجلس در عزا و معجزه» را به تئاتر شهر می آورد
محمد رحمانیان نویسنده و كارگردان تئاتر از روز 24 آبان ماه اثر «هفت مجلس در عزا و معجزه (نمایشنامه خوانی مجموعه مسافران)» را در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر را در دو نوبت روخوانی می كند.
این اثر نمایشی كه در دوره های پیشین جشنواره تئاتر رضوی روی صحنه رفته بود علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، سیما تیرانداز، حبیب رضایی، افشین هاشمی به عنوان بازیگر حضور دارند.
موسیقی اثر بر اساس ساخته های زنده یاد بابك بیات، سعید ذهنی، علیرضا افكاری، میشل لوگران، رشید بهبوداف با استفاده از موسیقی محلی منطقه خراسان، به مخاطب ارائه شده است.
اجرای «هفت مجلس در عزا و معجزه ( نمایشنامه خوانی مجموعه مسافران)» به نویسندگی و كارگردانی محمد رحمانیان از ساعت 17:30 و 19:30 روز 24 آبان ماه در تالار اصلی تئاتر شهر به صحنه می رود. علاقه مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می توانند به سامانه
«ایران كنسرت» مراجعه كنند.

* روزهای پایانی نمایش «طپانچه خانم» دو اجرایی می شود
به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، نمایش «طپانچه خانم» به نویسندگی محمد امیر یاراحمدی و كارگردانی شهاب الدین حسین پور در تالار چهارسو روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم آبان ماه در دو نوبت ساعت های 18 و 20 میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود.
این اثر نمایشی كه از 29 مهرماه به صحنه رفته هر روز غیر از شنبه ها و روزهای یاد شده ساعت 20 با بازی فریبا متخصص، آرش فلاحت پیشه، محمد نادری، گیلدا حمیدی، حمید رحیمی، محمد صدیقی مهر، غزاله جزایری، علیرضا مؤیدی، مرضیه سهراب، سیماخزاعی، مهدا رزازی در تالار چهارسو به صحنه می رود.

* 'اتاق فاستوس' در تماشاخانه موج نو
نمایش «اتاق فاستوس» به نویسندگي و كارگرداني «علیرضا شیخان» كه از نهم آبان ماه ساعت ٢٠:٣٠ در تماشاخانه موج نو به روي صحنه خواهد رفت.
در این نمایش فربد فرهنگ، آوا شریفي، میلاد رحیمي، میلاد شجره، جاوید قائم مقامي، متین گودرزي به عنوان بازیگر ایفای نقش می كنند.
«اتاق فاستوس» چهارمین اثر علیرضا شیخان است داستان آخرین شب «فاستوس» نویسنده ای است كه روح خود را در ازای یك زندگی نبوغ آمیز 24 ساله به شیطان فروخته است و حالا كه مهلت قرارداد به سر رسیده منتظر سحرگاه است تا به دوزخ سقوط كند.
او برای رهایی از این انتظار و لحظه ای خواب نوكرش «واگنر» را وادار می كند تا برایش قصه ای را تعریف كند واگنر برای او «قصه ی فاستوس» را تعریف می كند. به بهانه ی این قصه آنچه كه بر فاستوس گذشته و می گذرد بر صحنه نمایش داده می شود.
«اتاق فاستوس» به مدت 15 شب به روی صحنه خواهد رفت.

* به مناسبت شهادت امام زین‌العابدین تماشاخانه ایرانشهر یك نمایش اجرا می كند
به مناسبت فرارسیدن شهادت امام زین‌العابدین (ع) پیشوای چهارم شیعیان سه نمایش 'حكومت‌نظامی' به كارگردانی تینو صالحی، 'عاشقانه برای عباس' به كارگردانی سید علی موسویان و تهیه‌كنندگی محسن زارع اشكذری و 'فاووست++' به كارگردانی میلاد اكبرنژاد روز چهارشنبه 5 آبان ماه به صحنه نمی‌روند و تنها نمایش'افسون معبد سوخته' به كارگردانی كیومرث مرادی و با بازی، مهدی پاكدل، حمیدرضا آذرنگ و پانته‌آ بهرام نیز ساعت 16 در سالن استاد سمندریان به صحنه خواهد رفت.

فراهنگ**1027**7561**1823دریافت كننده:سارا كریمیان**انتشار دهنده:محمدجواد دهقانی
۰ نفر