۵ آبان ۱۳۹۵، ۸:۲۳
کد خبر: 82281281
T T
۰ نفر
حجت الاسلام پناهیان:استكبار وقایع عاشورا را تحریف می كند

اهواز – ایرنا - حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد پناهیان اظهار كرد: امروز شاهد آن هستیم كه استكبار سعی بر سكوت وقایع عاشورا دارد و آن را تحریف می كند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام پناهیان سه شنبه شب در همایش تجلیل از شهدای دانشگاه شهید چمران اهواز بیان كرد: خوزستان در جنگ تحمیلی شاهد شهادت بیش از 23 هزار شهید در جنگ تحمیلی از جوانان 13 تا 25 ساله همچون شهید بهنام محمدی و شهید محمد جهان آرا و خیلی از شهدای دیگر بود.
وی با بیان اینكه سرزمین خوزستان در جنگ تحمیلی از زمین و دریا و نخلستان ها شاهد فریادهای عاشورایی بود ادامه داد: باید به كودكان خود آموزش تیراندازی بدهیم، همانطور كه حضرت اباالفضل العباس (ع) از كودكی آموزش دیده بود تا در جریان كربلا در مقابل دشمنان با رشادت بجنگد.
حجت الاسلام پناهیان با بیان اینكه مكتب ما مكتب كربلا است، زنده نگه داشتن عاشورا را از وظایف مسلمانان بیان كرد و افزود: در جریان عاشورا اصل دعوا این است كه یزید كسی است كه حلال را حرام می كرد؛ و جریان عاشورا ، همان جریانی است كه امروز شهدا برای زنده نگه داشتن قیام عاشورا به جنگ در سوریه و حلب و عراق رفته اند.
وی گفت: مبارزه یك پای اعتقاد و هدف انبیا(ع) است كه در طول تاریخ خون های زیادی بابت این هدف ریخته شده تا حاكمیت ستمگران را نپذیرند و این همان ارزش گران بهایی است كه ائمه(ع) بیان داشتند.
حجت الاسلام پناهیان مذاكره با مستكبران را نادیده گرفتن خون شهدا بیان كرد و افزود: مبارزه انبیا در مقابل مستكبران برای نجات بشر نجات بوده و چگونه ممكن است با مستكبران جهان مذاكره كنیم و خون شهدا و كربلا را نادیده بگیریم.
وی با بیان اینكه راه انداختن جنگ از سوی استكبار، بهترین وسیله برای نسل كشی شیعه است و این نوع تفكر جز جاه طلبی چیز دیگری نیست، گفت: در جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران، 63 كشور متحد شده بودند تا صدام را آموزش دهند و امروز نیز داعش با حمایت 85 كشور به مبارزه با اسلام در موصل، حلب و یمن پرداخته است.
وی در ادامه انتخابات جدید دولت آمریكا را از ننگ ترین انتخابات جهان دانست و افزود: در جریان مناظره نامزدهای انتخاباتی در آمریكا، افشاگری های این نامزدها ضد یكدیگر خود نشان دهنده ی جلوه ای حقیقی از چهره ی استكبار جهانی است.
در این همایش كه درجوار یادمان شهدای دانشگاه شهید چمران اهواز، و با استقبال دانشگاهیان همراه بود، و در پایان از خانواده شهدای این دانشگاه تجلیل شد.
دانشگاه شهید چمران اهواز شاید تنها دانشگاهی است كه در سال های دفاع مقدس مستقیم درگیر جنگ تحمیلی بود و بسیاری از لشكرهای رزمندگان در این دانشگاه مستقر بوده و بیشتر فضاهای آموزشی، كمك‌آموزشی و ورزشی این دانشگاه چه در سال های جنگ تحمیلی و چه پس از آن، محل استقرار رزمندگان بوده است.
دانشگاه های خوزستان در دوران جنگ تحمیلی 322 شهید تقدیم انقلاب اسلامی كرده اند كه 72 شهید از این تعداد از دانشگاه شهید چمران هستند.
7165/ 6037
خبرنگار : حمیدرضا ترابی فرد ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی