۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۱۵
کد خبر: 82285696
T T
۰ نفر
انتشار كتاب زندگينامه شهيد حاج صارم طهماسبي در آبدانان

ايلام - ايرنا - مسئول اداره بنياد شهيد و امور ايثارگران از انتشار كتاب سرگذشت و زندگينامه شهيد حاج صارم طهماسبي همزمان با نخستين سالگرد شهادتش خبر داد.

صادق نوروزي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين كتاب تحت عنوان صارم در 320 صفحه شامل يك مقدمه و چهار فصل در زمينه واگويه هاي فرزندان، دفتر ناتمام، ناگفته هاي صارم، سردار طهماسبي در آئينه ياران، نامه ها و مكاتبات، تصاوير، روز شمار زندگي و دل نوشته هاي اين شهيد تهيه و وارد بازار كتاب كشور شده است.
وي افزود: در كتاب صارم، در سر فصل هاي مجذايي به تبار و نسب شناسي شهيد، دوران طفوليت و تحصيلات، فرازهاي مبارزات سياسي با رژيم ستم شاهي پهلوي، هجرت به لبنان و فلسطين، فراگيري آموزش هاي پيشرفته نظامي و تاكتيكي، جهاد و رويارويي مسلحانه با رژيم غاصب اسراييل در سال هاي 50 تا 57، بازگشت به كشور، مبارزه و تلاش براي سرنگوني شاه خائن، تدارك تسليحاتي مبارزان در ايران، دوران جنگ تحميلي، دوران اسارت و دوران نقاهت و مشكلات جسمي و عروج و شهادت اين سردار سرافراز به تفصيل پرداخته شده است.
نوروزي با اشاره به خدمات ماندگار شهيد طهماسبي در دوران مبارزه با حكومت منحوس پهلوي، مبارزه با ضد انقلاب و هشت سال دفاع مقدس گفت: بخشي از لحظات اسارت، نحوه انتقال به دستگاه استخبارات ارتش بعث در بغداد، تحمل انواع شكنجه ها، ابزار و آلات شكنجه اسراي ايراني، چگونگي فعاليت هاي فرهنگي و ديني، وضعيت تغذيه درون اردوگاه ها، اوقات فراغت داخل آسايشگاه، بازجويي هاي مخوف و وحشت آور، مصاحبت با مرحوم سيد علي اكبر ابوترابي، خاطرات تلخ و شيرين اردوگاه هاي اسارت و نحوه آزادي و بازگشت به وطن در كتاب (صارم) به تفصيل واكاوي و تشريح شده است.
مسئول اداره بنياد شهيد و امور ايثارگران آبدانان اضافه كرد: در بخش پاياني اين كتاب گوشه هايي از مهاجرت متحورانه، مصاف شجاعانه، مبارزات هوشمندانه، جهاد مخلصانه، اسارت مظلومانه، عزلت و عبادت عارفانه و شهادت مظلومانه اين سردار قهرمان ميادين جنگ، جهاد و فداكاري و روزهاي سخت 45 سال عمر پربركت اين اسوه تقوي و بندگي توسط ياران و همسنگران و همرزمان ايشان بيان شده است.
كتاب زندگينامه شهيد حاج صارم طهماسبي با تلاش و كوشش آقايان نورالدين نورالهي و سيد حرمت الله موسوي مقدم و به همت موئسسه فرهنگي پيام آزادگان كشور در قطع وزيري توسط انتشارات پيام آزادگان جمع آوري، تدوين، منتشر و وارد بازار كتاب شده است.
پنجشنبه گذشته همزمان با برگزاري آيين سالگرد شهادت اين شهيد والامقام كه با شركت احاد مردم، خانواده هاي معظم شهدا و جمعي از سرداران و فرماندهان دوران دفاع مقدس در مسجد صاحب الزمان (عج) آبدانان برگزار شد از كتاب زندگينامه سردار شهيد حاج صارم طهماسبي رونمايي شد.
شهيد طهماسبي يكي از رزم آوران نامي، فرماندهان شاخص، آزادگان صبور و جانبازان مخلص بود كه با 70 درصد جانبازي آبان سال گذشته پس از هفت سال تحمل رنج و مشقات جسمي ناشي از جانبازي و مجروحيت دوران دفاع مقدس به شهادت رسيد و به ياران شهيدش پيوست.
خبرنگار: سيد حرمت الله موسوي مقدم**انتشار دهنده: مجيد سليماني
7174/9002