۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۰۳
کد خبر: 82287116
T T
۰ نفر
حضور 83 اثر از هنرمندان هفت كشور در دهمین سوگواره هنر عاشورایی

تهران-ایرنا- معاون مركز محافل و جشنواره های دهمین سوگواره هنر عاشورایی گفت: هنرمندان هفت كشور با ارسال 83 اثر به دهمین سوگواره هنر عاشورایی در این دوره حضور دارند.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا، محمد زرویی نصرآباد روز یكشنبه در نشست خبری دهمین سوگواره هنر عاشورایی اظهار داشت: امسال از كشورهای تونس، عراق، مصر، اردن، بحرین، لبنان و امارات متحده عربی، 83 اثر در رشته های پوستر و پرچم، نقاشی و تصویرسازی به دبیرخانه سوگواره ارسال شده و در بخش داخلی نیز از 541 هنرمند یكهزار و 109 اثر دریافت شده است.
وی ادامه داد: فراخوان دهمین دوره سوگواره هنر عاشورایی از بهار امسال در بخش های نقاشی، تصویرسازی، پوستر و پرچم منتشر شده و هر ساله برای بخش تصویرسازی موضوع خاصی را در نظر می گیریم و امسال نیز قاسم بن حسن (ع) به عنوان موضوع تصویرسازی انتخاب شده است.
وی افزود: سال گذشته با همكاری رایزنی فرهنگی ایران در عراق توانستیم در شهرهای كربلا و نجف همزمان با ایام اربعین نمایشگاه هایی از آثار رسیده در نهمین سوگواره هنر عاشورایی برپا كنیم كه این نمایشگاه ها سبب برگزاری كارگاه های هنری با حضور استادان ایرانی در عراق شد.
زرویی نصرآباد گفت: در چند سال اخیر شاهد به نمایش گذاشتن آثار سخیف با موضوع عاشورا بوده ایم كه هدف اصلی سوگواره نیز خلق آثار در خور این زمینه بوده و اكنون شاهد هستیم كه آثار به این سمت و سو حركت كرده است.
وی افزود: تمام كارهایی كه این چند سال در سطح شهر تهران به نمایش گذاشته می شود مربوط به سوگواره است كه با همكاری شهرداری تهران در معرض دید قرار می گیرند؛ البته گلایه ما از شهرداری تهران حفظ امانت داری آثار است.
زرویی گفت: امسال نیز در ایام عاشورا برخی از آثار نهمین دوره سوگواره هنر عاشورایی را در برخی از استان های عراق به نمایش گذاشتیم و در نظر داریم تا آثار دهمین دوره سوگواره را هم اربعین حسینی در شهرهای عراق به نمایش بگذاریم؛ همچنین لبنان در این زمینه اعلام آمادگی كرده و در زمان اربعین و یا بعد از پایان اربعین حسینی آثار سوگواره را در این كشور به نمایش می گذاریم.
دهمین سوگواره هنر عاشورایی 11 آبان ماه در حوزه هنری برپا می شود.
فراهنگ**9338**1027**خبرنگار: صدیقه بهارلو**انتشار دهنده:محمدجواد دهقانی
۰ نفر