۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۵۷
کد خبر: 82287657
T T
۰ نفر
مدیر شهرسازی: 37پرونده در جلسه كمیسیون ماده پنج كردستان بررسی شد

سنندج- ایرنا- مدیر شهرسازی ومعماری راه و شهرسازی كردستان گفت: كمسیون ماده پنج این استان 37پرونده از چهار شهرستان را در آخرین جلسه خود بررسی كرد.

فرهاد لشكری روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اعضای كمسیون در این جلسه موافقت 34 درخواست از 37 پرونده را اعلام و سه مورد را از دستور كار خارج كرده اند.
به گفته وی پرونده های بررسی شده 18 مورد در مریوان، 6 پرونده در بانه، چهار مورد در دهگلان (تمامی پرونده های شهرستان) و 6 پرونده در دیواندره به تصوب اعضا رسیده است.
مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی كردستان افزود: در شهرستان های بانه، مریوان و دیواندره هركدام یك پرونده رد و از دستور كار كمسیون ماده پنج خارج شده است.
لشكری افزود: 2 جلسه كمیسیون ماده پنج نیز در آبان سال جاری برای بررسی پرونده شهرستان های سقز و قروهبرای تعیین و تكلیف 58 درخواست تشكیل می شود.
وی همچنین از تهیه طرح جامع و تفصیلی برای همه شهرهای كردستان طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: انجام مطالعات مناسب سازی سطح شهر سنندج برای تردد معلولان و افراد كم توان جسمی و حركتی، تهیه طراحی شهری و مناسب سازی خیابان انقلاب سنندج از دیگر طرح های مطالعاتی در این مورد است.
به گفته لشكری، از دیگر طرح های مطالعاتی در این مدت طرح ساماندهی معبر ورودی سطح شهر سنندج به طرف همدان و مطالعه و طراحی بدنه و منظر شهری بلوار بهشت محمدی است.
او تشكیل كارگروه سیما و منظر شهری در شهرداری سنندج و برگزاری منظم جلسات هفتگی را نیز از جمله اقدامات مدیریت معماری و شهرسازی اعلام كرد و گفت: این الگو سبب هم افزایی و حساسیت پذیری بیشتر شهرداری ها و سایر گروه ها می شود.
لشكری اظهار كرد: پروژه ها و طرح های متقاضیان و پروژه های موضعی و موضوعی ابتدا در این كارگروه مطرح و پس از بررسی اعضا نتایج به كمیته سیما و منظر شهری مستقر در اداره كل راه و شهرسازی ارجاع داده می شود.
كمسیون ماده پنج باهدف رعایت اصول شهرسازی، بررسی و تصویب نقشه‌های مربوط به شهرسازی با عضویت نهای مختلف از جمله استانداری، اداره كل راه و شهرسازی، میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری، سازمان جهاد كشاورزی و شهرداری تشكیل شده است.
كردستان با وسعتی معادل 28 هزار و 817 كیلومتر مربع در غرب ایران و 227 كیلومتر با كشور عراق مرز دارد و در مجموع یك میلیون و 493 هزار و 645 نفر جمعیت دارد كه در 29 شهر و هزار و 703 روستا ساكن هستند.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی