وحيد يعقوبي روز دو شنبه در گفت و گو با ايرنا گفت: اقدام پژوهي در آموزش وپرورش از اهميت و جايگاه بسيار بالايي برخوردار است زيرا معلم پژوهنده در محدوده كلاس و مدرسه به بررسي مشكلات دانش آموزان در فرآيند تعليم و تربيت اقدام به تحقيق مي كند.
وي اظهار كرد: اقدام پژوهي روشي تحقيقي ، نظام مند و كار آمد در فرآيند تعليم و تربيت است كه مي تواند نقش موثري در كاهش مشكلات و افزايش كيفيت آموزشي در مدارس را به دنبال داشته باشد.
وي با اشاره به شركت 492 نفر از معلمان آموزش و پرورش ناحيه يك كرج در نوزدهمين برنامه معلم معلم پژوهنده سال 95 خاطر نشان شد: پس از ارزيابي طرح هاي پژوهي معلمان توسط كارشناسي اين ناحيه 45 اثر به معاونت پژوهشي اداره كل آموزش و پرورش استان البرز معرفي شدند.
مدير آموزش و پرورش ناحيه يك كرج بيان كرد: از بين 45 اثر راه يافته به مرحله استاني 22 اثر حائز رتبه برتر كشوري و استاني شد.
يعقوبي در ادامه به نام و آثار معلمان پژوهنده اين ناحيه در نوزدهمين برنامه معلم پژوهنده سال 95 پرداخت و افزود: اكرم قلي بگلي با راه كارهاي عملي براي برطرف نمودن ترس دانش آموزان از كلاس ، حكيمه حسين خانلو هم با بررسي راههاي ايجاد انگيزه ، نشاط و جذابيت در درس علوم تجربي آثارشان برتر استاني شناخته شد.
وي بيان كرد: فاطمه بابا با راهكارهاي عملي در جهت پرورش ئ ارتقاء سواد قرآن در دانش آموزان كلاس اول ، طيبه بكتاش با فراگيري نرم افزار با پرسش كتبي با آزمون رايانه اي براي دانش آموزان ، رشته كامپيوتر ، كدام موثر تر است؟ و مرضيه ايراني با راهكارهاي عملي در تقويت و ايجاد انگيزه در همكاران مدرسه الهام شريعت در امر اقدام پژوهي از ديگر آثار اقدام پژوهي برتر استاني است.
مدير آموزش و پرورش ناحيه يك كرج بيان كرد: سيده زهرا صادقيان با روش هاي علاقمند سازي دانش آموزان پايه ششم ، زينب صادق پور با اجراي كار گروهي در آموزش زبان انگليسي و مقايسه آن در متوسطه اول و دوم و سعيده محتسبي نيز با راهكارهاي برطرف كردن بي انظباطي و افزايش علاقمندي هنرجويان پايه سوم گردشگري اثارشان برتر استاني شناخته شدند.
2819/1535خبرنگار : مهين مالمير**انتشار دهنده:داريوش غفاري
كرج - ايرنا - مدير آموزش و پرورش ناحيه يك كرج گفت: 9 طرح اقدام پژوهي معلمان اين ناحيه در نوزدهمين برنامه معلم پژوهنده سال 95 در استان البرز برتر شناخته شد.