۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۳۱
کد خبر: 82290303
T T
۰ نفر
پنج هزار و 774 قلم مواد غذایی و بهداشتی غیرمجاز در كردستان توقیف شد

سنندج- ایرنا- دبیر كمیته مبارزه با قاچاق كالا معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی كردستان گفت: در 6 ماه نخست سال جاری پنج هزار و 774 قلم مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیرمجاز به ارزش 680 میلیون و 64 هزار ریال در استان كردستان توقیف شده است.

به گزارش ایرنا مظفر اسلامی نیا روز سه شنبه در كارگروه پیشگیری مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور در سنندج با اشاره به عملكرد معاونت غذا و دارو در 6 ماهه نخست سال جاری گفت: در این مدت 38 قلم داروی مكمل به ارزش 303 میلیون و 272 هزار ریال و 2 دستگاه تجهیزات پزشكی به ارزش سه میلیون ریال توقیف شده است.
وی با اشاره به اینكه در این مدت 194 محموله قاچاق آرایشی، بهداشتی و غذایی بازرسی شده است افزود: در این مدت 14 قلم داروی مكمل به ارزش 9 میلیون و 655 هزار ریال منهدم شده است.
دبیر كمیته مبارزه با قاچاق كالا معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی كردستان اظهاركرد: در این مدت از داروخانه های دولتی و خصوصی استان هزار و 105 مورد و از عطاری ها و فروشنده های داروی گیاهی و مكمل فروشی ها 219 مورد بازرسی به عمل آمده است.
وی گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری همچنین از باشگاه های ورزشی استان 40 مورد، مراكز عرضه تجهیزات پزشكی 47 مورد و آرایشگاه های بانوان 430 مورد بازرسی بعمل آمده است.
اسلامی نیا مقوله سلامت جامعه را بسیار مهم ارزیابی كرد و گفت: ارتقا سلامت جامعه و آگاه سازی مردم، نیازمند آموزش و فرهنگسازی در جامعه است.
وی با اشاره به تاثیرات زیانبار مكمل های دارویی در باشگاه های ورزشی گفت: اطلاع رسانی در زمینه تاثیرات زیانبار این مكمل ها به جوانان ضروری است.
او با بیان اینكه برخی از مردم نسبت به برچسب اصالت و محصولات قاچاق بی اطلاع هستند گفت: دستگاه های فرهنگی باید در این زمینه حساس، هوشمندانه عمل كنند.
دبیر كمیته مبارزه با قاچاق كالا معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی كردستان افزود: برندهای قاچاق باید شناسایی و به مردم معرفی شود.
نماینده پلیس آگاهی اداره مبارزه با مواد مخدر استان كردستان گفت: در نیمه نخست امسال یك میلیون و 463 هزار و 941 قلم داروی ممنوعه غیرمجاز در استان كشف شده است.
جواد جواهری گفت: این میزان كشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 448 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: در این مدت 27 میلیون و 80 هزار و 840 نخ سیگار كشف شده كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 358 درصد افزایش داشته است.
وی همچنین افزود: در این مدت 638 هزار و 273 قلم كالای آرایشی و بهداشتی 85 هزار و 110 كیلو گرم برنج خارجی قاچاق و هفت هزار و 330 كیلوگرم چای قاچاق كشف شده است.
7352/1904
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/** انتشار دهنده: مسعود احمدی