۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۰۶
کد خبر: 82290493
T T
۰ نفر

بازداشت شكارچیان پرندگان مهاجر تالاب كیسی

۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۰۶
کد خبر: 82290493
بازداشت شكارچیان پرندگان مهاجر تالاب كیسی

نوشهر- ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر از شناسایی و دستگیری 2 شكارچی متخلف پرندگان مهاجر در تالاب كیسی این شهرستان خبرداد.

كامبیز محسن سلطانی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : ماموران حفاظت محیط زیست در 2 مرحله به هنگام گشت زنی در روزهای شنبه و سه شنبه هفته جاری پیرامون این تالاب ، هفت شكارچی متخلف را مشاهده كردند كه پس تعقیب و گریز موفق به شناسائی و دستگیری 2 تن از آنان شدند.
تالاب كیسی در امتداد محدوده ساحلی دریای خزر و در هفت كیلومتری نوشهر حد فاصل منطقه مزگا و چلك واقع است و به دلیل برخورداری از گونه هایی مانند توسكا و جاذبه های طبیعی منحصربفرد به محل امنی برای زاد آوری و زمستان گذرانی پرندگان مهاجر تبدیل شده است .
بنا به گفته كارشناسان محیط زست ، دراین تالاب پرندگانی مانند مرغابی ، قرقاول ، انواع مرغابی ، اردك ، چنگر ، عقاب و لك لك زیست می كنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت : شكارچیان متخلف پس از تشكیل پرنده به مراجع قضایی معرفی شدند و 2 دستگاه خودروی آنان كه یكی خودروی كمك دار جیب بدون پلاك و دیگری نیز پیكان وانت بود ، توقیف و به توقفگاه نیروی انتظامی منطقه انتقال داده شد.
سلطانی افزود : از این افراد متخلف سه قبضه اسلحه ، چاقو و نورافكن كشف و ضبط شد و همچنین عملیات شناسایی بقیه شكارچیان متخلف نیز ادامه دارد.
وی با بیان این كه حدود 98 درصد از قلمرو جغرافیایی شهرستان نوشهر جزو منطقه حفاظت شده البرز مركزی است ، تاكید كرد كه عبور افراد حامل اسلحه در این تالاب ممنوع است و درصورت مشاهده از سوی ماموران حفاظت محیط زست برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد.
شهرستان نوشهر با داشتن حدود 220 هزار هكتار منطقه حفاظت شده البرز مركزی و برخورداری از گونه های حیات وحش نظیر مرال ، شوكا ، كل بز ، خرس قهوه ای ، پلنگ ، قرقاول ، كبك دریایی و معمولی در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار: مهراب زكی پور كینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078 /1602/1654
۰ نفر