۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۲۱
کد خبر: 82291435
T T
۰ نفر
سردار اشتری: اجازه تحرك به گروه های تكفیری صهیونیستی نمی دهیم

ایلام - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چذابه بعنوان مسیر تردد زائران اربعین بطور كامل تحت كنترل است و اجازه هیچگونه عرض اندام و تحركی به گروه های تروریستی تكفیری - صهیونیستی را نخواهیم داد.

به گزارش ایرنا، سردار حسین اشتری روز چهارشنبه در نشست قرارگاه انتظامی اربعین در پایانه مرزی مهران با هشدار به گروه های تروریستی تكفیری، صهیونیستی اظهار كرد: نیروی انتظامی به عنوان تامین كننده اصلی امنیت مرزها در جدار مرزی و داخل و خارج از مرز تمهیدهای لازم را با هماهنگی سایر نیروهای مسلح انجام داده است.
وی با بیان اینكه تاكنون یك میلیون فقره گذرنامه برای زائران اربعین صادر شده كه نسبت به سال گذشته 74 درصد افزایش داشته، افزود: افزایش خیل مشتاقان و علاقه مندان خاندان عصمت و طهارت (ع) برای شركت در كنگره عظیم اربعین، تلاش پلیس برای تامین امنیت زائران را بیشتر كرده است.
فرمانده ناجا تاكید كرد: اتباع خارجی بویژه اتباع كشور افغانستان در اربعین امسال امكان تردد از مرز مهران و چذابه را ندارند و باید با در دست داشتن گذرنامه و روادید معتبر تنها به مرز شلمچه در استان خوزستان مراجعه كنند.
سردار اشتری گفت: بخش قابل توجهی از زائران اربعین به دلیل كوتاهی و امنیت بسیار بالای مرز مهران این نقطه را برای عزیمت به عتبات عالیات انتخاب می كنند بر همین اساس بخش عمده ای از توان نیروی انسانی و تجهیزاتی پلیس در این مرز مستقر می شود.
وی با اشاره به بازدید از جاده ایلام - مهران اضافه كرد: تمامی اقدام های لازم با هماهنگی سپاه و ارتش برای سهولت در تردد زائران اربعین حسینی در این مسیر انجام شده است.
وی یادآور شد: بازدید كه از محل پایانه مرزی و مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی نشان می دهد كه اقدام های بسیار خوبی از اربعین سال گذشته تاكنون انجام شده اما همچنان نواقصی وجود دارد كه ممكن است منجر به گره ترافیكی شود كه امیدواریم در فاصله باقی مانده تا اربعین برطرف شود.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی خاطر نشان كرد: به منظور پیشگیری از ازدحام در مناطق مرزی كنترل زائران اربعین حسینی از شهرهای مرزی مبدا انجام خواهد شد.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی شامگاه سه شنبه با استقبال استاندار و مسئولان ایلام وارد این استان شد و صبح امروز به شهرستان مرزی مهران سفر كرد تا از نزدیك در جریان آخرین وضعیت اقدام های انجام شده برای تامین امنیت و خدمات رسانی به زائران قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، سردار اشتری همچنین از زیرساخت های مسیر ایلام - مهران، ایستگاه های پلیس و امدادی، پایانه مسافری بركت، كمربندی شرقی و پایانه مرزی مهران بازدید كرد.
مركز مانیتورینگ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی(ناجا) نیز با هدف تسریع در خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی روز چهارشنبه با حضور سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در مرز مهران افتتاح شد.
خبرنگار: حسن كهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6032/9002