۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۵۲
کد خبر: 82295463
T T
۰ نفر
اداره های كهگیلویه و بویراحمد6400میلیارد ریال بدهی دارند

یاسوج- ایرنا- استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود 6هزار و 400 میلیارد ریال مطالبات و بدهی نهادهای دولتی این استان بوده كه پنج هزار میلیارد ریال آن عمرانی و مابقی نیز جاری است.

به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه كهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بخش عمده ای از این بدهی ها مربوط به دولت گذشته و طرح های عمرانی نیمه تمام سال های قبل است.
وی گفت: این میزان بدهی حدود سه برابر اعتبارات عمرانی سالانه كهگیلویه و بویر احمد است.
استاندار كهگیلویه و بویر احمد افزود: هر كدام از دستگاه های اجرایی تا سه روز آینده میزان بدهی و مطالبات خود را به سازمان برنامه و بودجه و اداره كل امور اقتصادی و دارایی این استان اعلام كنند تا از محل اسناد خزانه اسلامی تامین و پرداخت شود.
خادمی بیان كرد: آن دسته از نهادهای دولتی استان كه تا این مهلت میزان مطالبات و بدهی خود را اعلام نكنند، اعتباری نیز به آنها اختصاص نمی یابد.
وی با اشاره به اهمیت وصول كامل درآمدهای مصوب كهگیلویه و بویراحمد، عنوان كرد: روش های جدید برای درآمدزایی و وصول كامل درآمدهای مصوب استان توسط دستگاه های اجرایی تعریف شود زیرا این امر در افزایش اعتبارات ملی سال آینده استان موثر است.
وی ابراز داشت: برای اجرای طرح های عمرانی كهگیلویه و بویراحمد باید از تجارب و ابتكارهای دیگر استان های كشور استفاده و از هرگونه راهكار و پیشنهاد ارائه شده دراین زمینه استقبال و موانع اجرای آنها از طریق استانی و ملی پیگیری می شود.
استانداركهگیلویه و بویراحمد تصریح كرد: با شیوه های قدیمی جذب اعتبار نمی توان طرح های عمرانی استان را تكمیل و به بهره برداری رساند.
خادمی گفت: انتظار می رود كه مدیران اجرایی كهگیلویه و بویراحمد با روش های جدید تامین منابع مالی به منظور تكمیل و افتتاح طرحهای عمرانی آشنا شده و در صورت امكان نیز از بانك های استان تسهیلات دریافت كنند.
وی گفت: هرگونه كم كاری در زمینه خدمت رسانی به مردم و كاهش مشكلات آنان پذیرفتنی نیست.
رئیس سازمان برنامه وبودجه كهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: اعتبارات سایر هزینه ای این استان در سال جاری 639میلیارد ریال بوده كه تا پایان 9 ماه سال جاری باید 454 میلیارد ریال معادل 70.95درصد تخصیص یابد.
حسن نوروزی اظهار داشت: اعتبارات تملك دارایی سرمایه ای استان از محل استانی و نفت یكهزار و 785میلیارد ریال بوده كه تا پایان 6ماهه نخست سال جاری 892 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی افزود: اعتبار مصوب طرحهای ملی استانی شده 924میلیارد ریال بوده كه 209میلیارد ریال آن از محل اسناد خزانه تخصیص یافته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه كهگیلویه وبویراحمد درآمد عمومی مصوب سال جاری استان را 2هزار و230میلیارد ریال ذكركرد و گفت: از این میزان تا پایان هفت ماهه سال جاری باید یكهزار و 300میلیارد ریال وصول می شد كه تاكنون یكهزار و 380میلیارد ریال وصول شده و این میزان 6درصد افزایش میزان وصول را نشان می دهد.
نوروزی بیان كرد: درآمدعمومی مصوب پیش بینی شده استان برای سال آینده 2هزار و 380میلیارد ریال است كه به سازمان برنامه وبودجه كشور اعلام شده و این میزان 12درصد نسبت به درآمد مصوب سال جاری استان افزایش داشته است.
وی تصریح كرد: بر اساس مصوبه مهر سال جاری هیات وزیران باید دستگاههای اجرایی در زمینه اعتبارات هزینه ای در 6ماهه باقی مانده امسال در حوزه های بكار گیری نیرو، خرید خودرو، تامین مواد مصرف و ملزومات اداری، خرید، یا اجاره ساختمان اداری جدید و نوسازی تجهیزات اداری باید صرفه جویی كنند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده:حسینعلی راشكی
7535 /8005
۰ نفر