۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۸:۵۹
کد خبر: 82295827
T T
۰ نفر
راهپيمايي اربعين حسيني براي توسعه فرهنگ ديني به كار گرفته شود

قزوين - ايرنا - استاندار قزوين گفت: از مراسم پياده روي اربعين حسيني براي توسعه فرهنگ ديني در سطح داخلي و خارجي بايد استفاده كرد.

به گزارش ايرنا، فريدون همتي شامگاه شنبه در جلسه ستاد ساماندهي زائران اربعين حسيني با تقدير و تشكر از روساي كارگروه اين ستاد، افزود: از گزارش هاي رسيده در خصوص آمادگي كافي براي پياده روي زائران در اربعين حسيني، حس خوبي به انسان دست مي دهد كه از كار خالصانه و عاشقانه مسئولان در اين زمينه حكايت دارد.
وي ادامه داد: اميدوارم اقدام هاي انجام شده در نهايت به كسب رضايت خداوند، امام سوم شيعيان جهان و مردم ميهن اسلامي منجر شده و سفر معنوي ايمن و آسوده شركت كنندگان در اين مراسم را به دنبال داشته باشد.
همتي با بيان اينكه اين سفر بدون شك ابعاد مختلفي در سطوح داخلي و خارجي به همراه خواهد داشت، ادامه داد: روزي در آرزوي آن بوديم تا كربلا از دست دشمن بعثي آزاد شود تا ما بتوانيم به آساني به زيارت آن مشرف شويم و اكنون خداوند اين آرزو را محقق ساخته و به زودي نيز راه قدس شريف، مكه مكرمه و مدينه منوره را نيز باز شده خواهيم ديد.
استاندار قزوين پياده روي اربعين حسيني را همايشي بزرگ و نمادين كه در سال هاي گذشته نيز انعكاس فراواني داشته، دانست و يادآور شد: اميدواريم با برگزاري باشكوه اين مراسم، اذهان عمومي را در سطوح خارجي به جستجوي فرهنگ حسيني و توسعه فرهنگ ديني هدايت كرده و از آن براي اصلاح جامعه و عمق بخشيدن به افكار و ذهن مردم، استفاده شود.
وي مراسم پياده روي اربعين را نمونه اي از مديريت اسلامي-شيعي دانست و افزود: ما به مديريت حج توسط آل سعود معترض بوده و با مديريت صحيح، دقيق و با كيفيت اين مراسم به آنها نشان خواهيم داد كه برگزاري چنين حركت هاي بزرگي به مديريت اسلامي نيازمند است.
همتي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: سهم استان قزوين نيز در اين حركت اسلامي بايد مشخص و معين باشد و با استقرار تيم هاي پشتيبان كننده در زمينه امداد و حمل و نقل در مرز مهران، زمينه سفري ايمن و سالم را براي زائران فراهم كنيم.
استاندار قزوين، سرويس دهي به مسافران در شهرهاي مرزي را دشوار دانست و گفت: ما بايد آمادگي كاملي براي ارائه خدمات لازم به مسافران اربعين حسيني را داشته باشيم و در حمل و نقل و به كارگيري اتوبوس ها نيز با مشكل روبرو نشويم.
به گفته وي، خبرگزاري ها، رسانه ها و صدا و سيما در زمينه فرهنگ سازي، پرهيز از مسافرت در روزهاي آخر و رعايت مسايل امنيتي اقدام كرده تا اين حماسه شكوهمند به عنوان دستاوردي بزرگ براي انقلاب اسلامي در نزد جهانيان به ثبت برسد.
در اين نشست، اعضاي ستاد ساماندهي زائران حسيني از جمله راهداري و پايانه هاي حمل و نقل، شهرداري، هلال احمر، پليس راه، دانشگاه علوم پزشكي، سازمان اوقاف و امور خيريه و سازمان تبليغات اسلامي در خصوص اقدام ها و كارهاي انجام شده به ارائه گزارش پرداختند.
6101/8054* خبرنگار: هادي درزي رامندي** انتشار دهنده: رضا اسدي