۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۲۰
کد خبر: 82296294
T T
۰ نفر

900 نفر ازدست فروشان در بندرعباس ساماندهی شدند

۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۲۰
کد خبر: 82296294
900 نفر ازدست فروشان در بندرعباس ساماندهی شدند

بندرعباس- ایرنا - مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری بندرعباس گفت: 900 نفر ازدست فروشان در این شهر از طریق سازمان میادین و ساماندهی مشاغل در قالب 2 بازارچه برای فروش اقلام خود ساماندهی شدند

به گزارش ایرنا ، محسن زمردی یكشنبه در نشست ساماندهی دست فروشان شهر بندرعباس افزود: البته هنوز تعداد كمی از دستفروشان اقدام به فعالیت غیرمجاز می‌كنند ، كه كار برخورد با آنان نیز از طریق سازمان میادین و مدیریت تخلفات شهرداری بندرعباس انجام می‌شود.
وی بیان داشت: سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری بندرعباس در راستای برنامه‌ ها و وظایفی كه بر عهده دارد ، از طریق جانمایی مكان‌ های مناسب ، اقدام به ساماندهی میوه‌ فروش ‌های سیار در هشت نقطه از این شهر كرده است.
این مسئول یاد آور شد: هم اكنون كار فراخوان ، ثبت‌ نام ، شناسنامه ‌دار كردن و صدور مجوز لازم و همچنین ارائه برچسب شناسایی این واحدها انجام شده است.
زمردی تاكید كرد: شهرداری و سازمان‌ های وابسته تنها نهادهای رسیدگی به وضع شهر نیستند و دستیابی به شهری كه رضایت شهروندان نیز در آن جاری باشد ، نیازمند همكاری و همراهی همه دستگاه‌ها است.
وی خاطر نشان كرد: از مهم ترین اهداف و مزایای این كار می‌توان به ارائه خدمات مطلوب با قیمت مناسب ، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار ، تاثیر گذاری در كاهش بار ترافیكی ، ایجاد نظم و انضباط و حفظ سیمای شهر و غیره اشاره كرد.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری بندرعباس گفت: بعد از مدت كوتاهی از اجرای طرح یاد شده ، اصناف و كسبه نسبت به این مساله معترض شده و از سوی دیگر نیز نهادهای نظارتی و كنترل كننده مانند راهنمایی و رانندگی كه وظیفه برخورد با خودروهای متخلف را دارند ، نسبت به خودروهای میوه ‌فروش اقدامی انجام نداده‌ اند.
وی بیان كرد: البته سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری بندرعباس به صورت مستقیم اقدام به برخورد با متخلفان در این زمینه كرده ، اما در این مورد از حمایت قانونی و پشتیبانی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط برخوردار نبوده و در عمل موفق به انجام اقدام قابل توجهی نشده است.
زمردی اضافه كرد : شهرداری و سازمان‌ های وابسته تنها نهادهای رسیدگی به وضع شهر نیستند و دستیابی به شهری كه رضایت شهروندان نیز در آن باشد ، نیازمند همكاری و همراهی همه دستگاه‌هاست.
7195/6048
خبرنگار : رقیه غلامی زاده ** انتشار دهنده : خلیل تنیده