۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۵۸
کد خبر: 82297154
T T
۰ نفر
حركت كاروان پياده در روز اربعين حسيني به سمت شاهچراغ (ع)

شيراز- ايرنا- رئيس كميسيون تلفيق شوراي اسلامي شهر شيراز گفت: كاروان پياده سومين حرم اهل بيت (ع) در روز اربعين حسيني (ع) 'سي ام آبان' همراه و همدل با كاروان پياده عاشقان ابا عبدالله (ع) در كربلا، به سوي حرم مطهر احمدبن موسي شاهچراغ (ع) حركت خواهد كرد.

به گزارش ايرنا محمد تقي تذروي، يكشنبه در حاشيه جلسه هماهنگي اين مراسم، در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اينكه در آستانه ايام اربعين حسيني (ع) حركت پياده مردمي و خودجوش به سمت حرم حضرت اباعبدالله آغاز شده، مردم مومن و ولايتمدار شيراز به عنوان سومين حرم اهل بيت (ع) نيز در اقدامي نمادين همدل و همراه با عاشقان حسيني از مسيرهاي مشخص شده در شيراز، به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع) حركت خواهند كرد.
او ادامه داد: اين حركت به طور همزمان از خيابان لطفعلي خان زند و ميدان شاهزاده قاسم به سوي حرم مطهر شاهچراغ (ع) انجام خواهد شد.
وي، با اشاره به احداث موكب احمدبن موسي (ع) در منطقه شلمچه در استان خوزستان توسط شهرداري شيراز و با تصويب شوراي اين شهر، افزود: امسال شهرداري شيراز در اين موكب پذيراي خيل عظيم زائران خواهد بود.
تذروي گفت: فضاسازي محيطي در اين موكب با محوريت معرفي سومين حرم اهل بيت (ع) و در فضايي به مساحت بيش از سه هزار متر مربع انجام گرفته و در مسير منتهي به موكب نيز محل اسكان زائران پيش بيني شده است.
او افزود: علاوه بر اين خودروهاي خدمات رسان و ناوگان اتوبوسراني شهرداري شيراز نيز براي خدمات رساني مطلوب به زائران در مرز شلمچه مستقر خواهند بود.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهي ** انتشار دهنده: پرويندخت پاردسويي شيرازي