مديركل جديد دفتر تحقيقات ويژه سازمان قضايي نيروهاي مسلح معرفي شد

تهران- ايرنا- در مراسمي با حضور رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح، محمدرضا يزدانيان به عنوان مدير كل جديد دفتر تحقيقات ويژه سازمان قضايي نيروهاي مسلح معرفي شد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از روابط عمومي سازمان قضايي نيروهاي مسلح، حجت الاسلام شكرالله بهرامي اظهاركرد: با توجه به حساسيت وظيفه نيروهاي مسلح در تأمين امنيت كشور، دفتر تحقيقات ويژه به جهت نقشي كه در حفظ اقتدار فرماندهي و سلسله مراتب نيروهاي مسلح دارد، از اهميت خاصي برخوردار است.
وي افزود: هدف از تشكيل دفتر ويژه اين است كه احضار و جلب و تحقيق از فرماندهان نظامي در سطوح بالا داراي ضابطه و نظامي خاصي باشد.
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح با معرفي محمدرضا يزدانيان به عنوان مديركل جديد دفتر تحقيقات ويژه سازمان قضايي نيروهاي مسلح گفت: ايشان از قضات برجسته و متدين و طرف مشورت قضات در خصوص مسائل قضايي هستند.
وي در بخش ديگري ازسخنانش گفت: اولين چيزي كه ما را به سعادت دنيا و آخرت مي رساند رفتار حكيمانه است و الگوي همه ما در رفتار و گفتار و پندار بايد پيامبر (ص) باشد.
حجت الاسلام بهرامي افزود: حكمت قابل يادگيري و تعليم است و حكمت بدون طاعت مثل جسدي است كه روح ندارد.
وي با تأكيد بر صدق در رفتار و گفتار گفت: زبان ما ترجمان دل ما باشد و هميشه در كار و عمل صادق باشيم.
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح گفت: يكي از عواملي كه ما را به خير دنيا و آخرت مي رساند حسن خلق با مردم و زير دستان است و رفتار ما با زير مجموعه بايد توأم با رفق و مدرا باشد.
درادامه اين مراسم، سيداحمد موسوي مديركل سابق دفتر تحقيقات ويژه سازمان قضايي نيروهاي مسلح گفت: دفتر تحقيقات ويژه پل ارتباطي بين مراجع قضايي و نيروهاي مسلح است كه هدف از تشكيل آن علاوه بر هماهنگي و اتخاذ تدابير لازم در رابطه با احضار و جلب فرماندهان و مسئولان عالي رتبه نيروهاي مسلح، احاله پرونده هاي قضايي و هماهنگي امور مربوط به كميسيون‌هاي انضباطي نيروهاي مسلح است.
وي پيگيري كليه مكاتبات و شكايات واصله از سوي دفتر نظامي فرماندهي معظم كل قوا و پيگيري احكام قطعي صادره ازسوي مراجع قضايي در باره املاك و اراضي مورد اختلاف نيروهاي مسلح را از ديگر وظايف اين اداره كل برشمرد.
سپس مدير كل جديد دفتر تحقيقات ويژه در اين مراسم گفت: بحث احضار و جلب فرماندهان عالي نيروهاي مسلح بخشي از فرآيند رسيدگي و قانون آئين جديد دادرسي كيفري است كه مثل ساير بخش هاي قانون براي همه مراجع قضايي لازم الاجرا است.
محمدرضا يزدانيان افزود: اين سازوكار اهميت خاصي دارد، به جهت آن كه رسيدگي هاي قضايي مي بايست صحيح و دقيق و در عين حال عادلانه و به تعبير مقام معظم رهبري حكيمانه و با حسن تدبير صورت بگيرد.
مدير كل دفتر تحقيقات ويژه ادامه داد: يكي از مهمترين اهدف تشكيل دفتر ويژه نيز ايجاد هماهنگي و تعيين روش مناسب براي اجراي تدابير فرماندهي معظم كل قوا در اين باره است.
وي در ادامه، با اشاره به فرمايشات فرمانده معظم كل قوا در خصوص تمكين نسبت به اجراي احكام قضايي گفت: ايشان مي فرمايند:'احكام قضايي بايد اجرا شود و اگر اعتراضي به حكم است از راه هاي مقرر در قانون در جهت اصلاح آن اقدام شود.'
اجتمام/1193/1724 تنظيم: حسن حيدري * انتشاردهنده: حسين فتح الهي
۰ نفر