همكاری ماهواره ای ایران و فائو برای توسعه سامانه پایش محصولات كشاورزی

تهران - ایرنا - سند پروژه مشترك «توسعه سامانه های پایش محصولات كشاورزی از طریق تصاویر ماهواره ای» بین وزارت جهادكشاورزی و سازمان خواربار و كشاورزی ملل متحد «فائو» امضا شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این سند را عبدالمهدی بخشنده معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهادكشاورزی و سرج ناكوزی نماینده سازمان فائو در ایران در محل وزارت جهادكشاورزی امضا كردند.

** بخش كشاورزی نیازمند آمار صحیح و برنامه ریزی دقیق است
بخشنده در این مراسم با اشاره به گستردگی بخش كشاورزی و تولید سالیانه نزدیك به 120 میلیون تن محصولات كشاورزی بر لزوم داشتن آمار صحیح كه مبنای یك برنامه ریزی دقیق باشد، تاكید و ابراز امیدواری كرد اجرای این پروژه مشترك و نتایج آن كمك شایانی به افزایش دقت و كیفیت آمارهای كشاورزی كند و در نهایت به یك سامانه پایش مطلوب برای تنظیم بازار بخش كشاورز دست پیدا كنیم.
وی افزود: این پروژه به صورت آزمایشی به مدت دو سال در استان های زنجان، مازندران و جنوب كرمان اجرا خواهد شد.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهادكشاورزی، سازمان فائو را دارای تجارب فنی خوب در فعالیت های كشاورزی در سایر كشورها دانست و ابرازامیدواری كرد این پروژه مشترك با سازمان فائو نیز بر اساس استانداردهای بین المللی و با بالاترین كیفیت ممكن اجرا شود.

** تحول كشاورزی ایران در چند سال اخیر
«سرج ناكوزی» با اظهار خرسندی از ایجاد تحول در بخش كشاورزی ایران گفت: در چند سال اخیر اقدام های خوبی در كشاورزی ایران اتفاق افتاده و سازمان فائو آماده اجرای پروژه های مختلف مشترك با ایران در زمینه كشاورزی و توسعه روستایی است.
به گفته وی، این پروژه مشترك می تواند نمادی از انتقال دانش بین وزارت جهاد كشاورزی و سازمان فائو باشد و ارزش افزوده خوبی به ارمغان آورد.
به گزارش ایرنا، در سال های اخیر سازمان خواربار و كشاورزی ملل متحد (فائو) در پروژه های بین المللی متعددی با ایران همكاری داشته كه از جمله در پروژه های ترسیب كربن و منارید موفقیت هایی نیز حاصل شده است.
اقتصام**9186**1561**خبرنگار: هما همت خواه**انتشاردهنده:مژگان توانا