۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۳۹
کد خبر: 82298400
T T
۰ نفر
اردبیلی ها در اربعین از مرز مهران عازم كربلا می شوند

اردبیل - ایرنا- مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: امسال در اربعین حسینی زائران اردبیلی و اتباع آذری فقط از مرز مهران عازم كربلا می شوند.

علی رحمتی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال های گذشته اتباع آذری از مرز شلمچه به كربلا اعزام می شدند و این مسیر به خاطر مسافت زیاد نسبت به مرزمهران باعث نارضایتی بعضی از زائران می شد.
وی با اشاره به این كه مسؤولیت كمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی امسال بر عهده اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، بیان كرد: تلاش شده تا با برنامه ریزی مناسب و ارائه خدمات مطلوب، زائران اربعین حسینی با سهولت و امنیت عازم این سفر معنوی شده و در كنگره عظیم اربعین حسینی حضور داشته باشند.
وی اضافه كرد: پارسال در مجموع 371 دستگاه اتوبوس زائران اربعین حسینی استان و اتباع آذری را جابجا كردند.
رحمتی با بیان اینكه امسال فقط برای جابجایی 10 هزار نفر زائر از استان به كربلا برنامه ریزی شده است، ادامه داد: سال گذشته 282 دستگاه از این اتوبوس ها زائران بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) را جابجا كردند و 89 دستگاه اتوبوس هم جابجایی زائران مشهد مقدس را بر عهده داشتند.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از آمادگی كامل شركت‌های مجاز مسافرتی برای اعزام كاروان‌های زیارتی به كربلای معلی و مشهد مقدس خبر داد و گفت: آخرین اعزام زائران از استان اردبیل به سمت مرز مهران27 آبان ماه خواهد بود.
وی با اشاره به اینكه جهت هماهنگی و ارائه خدمات بهتر به زائران اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در تلاش است تا در مرز مهران نمایندگی ایجاد كند، افزود: برگشت زائران اربعین حسینی هم از اول آذرماه شروع و تا پنجم آذر ماه ادامه خواهد یافت.
وی از راه اندازی سرویس ویژه از ترمینال اردبیل به سمت مرز مهران در هر روز برای جابجایی زائران حسینی و مشهد مقدس كه می خواهند به صورت انفرادی به زیارت بروند خبر داد و اظهاركرد: كرایه جابجایی هر نفر زائر به مرز مهران با اتوبوس‌های 45 نفره 800هزار ریال، برای اتوبوس‌های 32 نفره 900 هزار ریال و برای اتوبوس‌های 25 نفره نیز یك میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
وی بیان كرد: همچنین كرایه جابجایی هر نفر زائر از اردبیل به مشهد مقدس با اتوبوس‌های 45 نفره 700 هزار ریال، با اتوبوس 32 نفره 900 هزار ریال و با اتوبوس 25 نفر هم یك میلیون ریال تعیین شده است.
رحمتی گفت: زائرانی كه قصد سفر به صورت گروهی و هیات دارند از قرارداد مستقیم با رانندگان جدا خودداری كرده و فقط با شركت های مجاز حمل و نقل اقدام به بستن قرارداد كنند تا مشكلی پیش نیاید.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: شركت های حمل ونقل دارای مجوز با استفاده از اتوبوس هایی كه تاریخ ساخت آن بیشتر از هشت سال نگذشته باشند می توانند زائران را تا كربلای معلی جابجا كنند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده* * انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6130/6016