به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از طرح آمارگيري از كارگاههاي عمده و خردهفروشي لوازم خانگي براي سال 92 كه مركز آمار ايران منتشركرده است، 51 درصد پاسخگويان (فروشندگان لوازم خانگي)، كيفيت بالاي لوازم خانگي خارجي را مهمترين عامل توجه مشتريان، به لوازم خانگي خارجي ميدانند.
قابل اعتماد نبودن و نداشتن كيفيت لوازم خانگي داخلي، در رقابت با رقباي خارجي، به ترتيب با 47.5 و 35 درصد،مهمترين عوامل بي توجهي مشتريان به لوازم خانگي داخلي، از ديد پاسخگويان بوده است.
نتايج نشان مي دهد،مهمترين دليل بيكيفيت بودن لوازم خانگي داخلي از ديد فروشندگان، به كار نگرفتن فناوري و نوآوري در ساخت كالاهاي داخلي است.
بر اساس اين گزارش، از نظر فروشندگان لوازم خانگي، فناوري پيشرفته با 61 درصد و خلاقيت در طراحي مناسب كالاهاي خارجي با 46.5 درصد، از مهمترين دلايل با كيفيت بودن لوازم خانگي خارجي بوده است.
نتايج طرح نشان ميدهد،بهره وري هر كاركن در كارگاههاي عمده و خردهفروشي لوازم خانگي 199 ميليون ريال در سال 1392 بوده است.
يادآور مي شود، نتايج تفصيلي طرح مذكور در قالب يك نشريه در دست چاپ و انتشار است، كه كاربران ميتوانند بزودي از طريق درگاه ملي آمار به نشاني www.amar.org.ir و يا از طريق واحد اطلاعرساني به آن دسترسي داشته باشند.
اقتصام(9123)**1561 **خبرنگار: زهره دريغ گفتار**انتشاردهنده:مژگان توانا
مركزآمار براي سال 1392اعلام كرد؛
سهم 59 درصدي توليد داخلي در خريد و فروش لوازم خانگي
۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۴۳
کد خبر:
82301469
تهران- ايرنا- مركز آمار ايران اعلام كرد: حدود 59 درصد لوازم خانگي خريداري و فروخته شده (كالاهاي منتخب در اين طرح آماري) در سال 1392، توليد داخل كشور بودهاست.