۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۲۸
کد خبر: 82305157
T T
۰ نفر

ترويج فرهنگ نماز، مشكلات را حل مي كند

۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۲۸
کد خبر: 82305157
ترويج فرهنگ نماز، مشكلات را حل مي كند

شيراز- ايرنا- امام جمعه زرقان در جلسه ستاد اقامه نماز اين بخش گفت:اگر فرهنگ نماز در هر جا ترويج شود،علاوه بر بركات نماز وروح معنويتي كه حاكم مي شود، بسياري از مشكلات حل خواهد شد.

به گزارش دريافتي شنبه ايرنا از ستاد نماز جمعه زرقان شيراز، حجت الاسلام محمد هادي رباني شيرازي افزود:انسان نمازگزار آماده است وظيفه خود را به نحو احسن انجام دهد و خدمت به مردم را افتخار و توفيقي از جانب خداوند مي داند.
رئيس ستاد اقامه نماز زرقان خواستار اهميت همگان به فريضه نماز شد و در اين رابطه اصل اقامه نماز را مهم تر از كميت دانست و افزود :ممكن است در فلان مدرسه ،اداره يا دانشگاه تعداد كمي در نماز شركت كنند اما مطمئن باشيد همين تعداد كم و اقامه نماز اثرات خود را خواهد گذاشت.
حجت الاسلام رباني شيرازي نماز را داراي جاذبه هايي دانست كه ممكن است از ديد محسوس ما مخفي باشد اما اگر به جامعه نگاه كنيم مي بينيم افراد نمازگزار مورد احترام عامه مردم هستند.
امام جمعه زرقان در زمينه اقامه نماز در مدارس هم افزود :نبايد از دانش آموز انتظاري به مانند يك فرد 30يا 40ساله داشت و بايد با تشويق آنان را به نماز جلب كرد و ممكن است روزي در نماز شركت كند و روزي حضور نيابد ،اما مطمئن باشيد نماز در او تاثير خود را خواهد گذاشت.
امام جمعه زرقان در خصوص اقامه نماز در دانشگاه ها نيز گفت :چون دانشجويان رئاليست هستند و تشتت آرا هم در دانشگاه بيشتر است كار سخت تر است ولي اصل اقامه شدن نماز مورد تاكيد است.
حجت الاسلام رباني شيرازي در خصوص اقامه نماز در ادارات نيز معتقد است كه نماز را بايد با روح معنوي و الهي آن براي كارمندان تبيين كرد و به موضوع نماز به عنوان كار اداري نگاه نشود.
حجت الاسلام محمدرضا صادقي دبير ستاد اقامه نماز زرقان اجراي طرح سفيران صبح ويژه نمازگزاران حاضر در نمازهاي جماعت مساجد را بادآور شد وگفت: با حضور در مساجد از نمازگزاران نماز صبح تجليل به عمل مي آيد.
دبير ستاد اقامه نماز زرقان از اجراي طرح منهاج ويژه بازاريان و اصناف نيز با همكاري شهرداري و شوراي اسلامي بخش زرقان سخن گفت.
دريافت خبر : سعيد فاني ** انتشاردهنده: غلامرضا مالك زاده
7379/ 1876