۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۳۶
کد خبر: 82305469
T T
۰ نفر
نماينده‌ مجلس: بنياد بركت الگويي براي ساير نهادهاي جهادي باشد

اروميه- ايرنا- نماينده‌ مردم ماكو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شوراي اسلامي گفت: عملكرد بنياد بركت بايد الگويي براي ساير نهادهاي جهادي باشد.

عين‌الله شريف‌پور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا، با ابراز رضايت از عملكرد بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در محروميت‌زدايي از مناطق محروم اظهار كرد: نهادهايي هم‌چون بنياد بركت كه زير نظر مقام معظم رهبري براي محروميت‌زدايي از كشور در تلاش هستند، صادقانه تلاش مي‌كنند و به الگويي براي ساير نهادها تبديل شده‌اند.
وي با تقدير از عملكرد بنياد بركت در بحث نوسازي و ساخت مدارس افزود: عملكرد اين بنياد در بحث نوسازي مدارس شهرستان چالدران و تلاش براي توسعه فضاهاي آموزشي و عدالت آموزشي در اين منطقه قابل تقدير است.
نماينده مردم ماكو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شوراي اسلامي در رابطه با عملكرد بنياد بركت در امور بهداشتي و درماني اظهار كرد: عملكرد بنياد بركت در حوزه‌ سلامت در مناطق محروم ستودني است و در اين راستا نيز همكاري و هم‌افزايي بنياد بركت با وزارت بهداشت خروجي مثبت را دوچندان كرده است.
وي بر تقويت نهادهاي انقلابي هم‌چون بنياد بركت تأكيد كرد و افزود: اميدواريم دولت نيز از اين نهادهاي انقلابي حمايت‌هاي لازم را به عمل آورد.
بنياد بركت براساس رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و از سوي ﺳﺘﺎد اﺟﺮاﻳﻲ ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم(ره) تأسيس شد تا علاوه بر محروميت‌زدايي وضعيت اجتماعي و اقتصادي مناطق محروم كشور را متحول سازد.
گستره‌ي فعاليت بنياد بركت وسيع است و زمينه‌هاي توانمندسازي اقتصادي و كارآفريني، زيربنايي و عمراني شامل ساخت مدارس، اماكن بهداشتي، برق‌رساني، آب‌رساني، مخابراتي، فرهنگي و مذهبي، مسكن، جاده، آبخيزداري، طرح‌هاي هادي روستايي، خدمات بيمه، سلامت، حمايتي و عام‌المنفعه را شامل مي‌شود.
سياست راهبردي بنياد بركت در اجراي پروژه‌هاي توانمندسازي اقتصادي در مناطق محروم كشور، پرهيز از تصدي‌گري، اجرا و استفاده كامل از توان سازمان‌هاي غيردولتي، اشخاص حقيقي و حقوقي كارآفرين و سپردن مسئوليت و مديريت طرح به كارآفرين بومي است.
بنياد بركت براي توانمند‌سازي اقتصادي و كارآفريني مناطق محروم تاكنون در 267 طرح با حجم سرمايه‌گذاري كل 48 هزار و 770 ميليارد ريال مشاركت داشته است.
1772
**انتشاردهنده: مجيد ملازاده
۰ نفر