۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۹:۳۸
کد خبر: 82307197
T T
۰ نفر

خواب خودروهای سنگین در خیابان‌های بوشهر

۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۹:۳۸
کد خبر: 82307197
خواب خودروهای سنگین در خیابان‌های بوشهر

بوشهر- ایرنا - پایگاه خبری تحلیلی خلیج فارس مطلبی با عنوان ' خواب خودروهای سنگین در خیابان های بوشهر ' و مشكلات ایجاد شده برای شهروندان را به قلم محراب احمدی نشر داده است.

در ادامه این مطلب آمده است:با اینكه ورود كامیون ها و خودروهای سنگین به معابر شهری ممنوع است اما بسیار مشاهده شده كه این خودروها وارد معابر بوشهر می شوند و درخیابان ها و كوچه پس كوچه های این شهر،مدت زمان زیادی پارك می كنند.
به گزارش «خلیج فارس»؛ آلودگی صوتی، مشكلات ترافیكی، به هم ریختگی مبلمان شهری،تخریب زیرساخت های معابر و احتمال بروز حوادث خصوصا در زمان پارك خودروهای نفتكش از پیامدهای حضور این میهمانان ناخوانده در شهر است.
این شرایط در محلات جنوبی بوشهر بیشتر خود را نشان می دهد، به گونه ای كه نه تنها تابع زمان و مكان خاصی نیست بلكه ازحریم این كوچه و خیابان ها به عنوان فضای اختصاصی برای پارك و تعمیرات نیز استفاده می شود.
اداره كل حمل و نقل و راهداری بر مبنای شرح وظایف سازمانی موظف به ایجاد پاركینگ در فاصله منطقی ازشهر برای خودروهای سنگین است كه این موضوع در ورودی بوشهر پیش بینی شده،اما به عقیده رانندگان خودروهای سنگین،نبود مجتمع‌های خدمات رفاهی از دلایلی است كه باعث حضور آنها در شهر و پارك خودروهای شان نزدیك محل سكونت می شود.
به هر روی بسیاری از رانندگان این خودروهای سنگین به دلیل ضعف نظارت های پلیس، بدون هیچ دغدغه ای اقدام به تردد و پارك خودرو در معابر می كنند كه سلب آسایش ساكنین را در پی دارد.
مردم معتقدند كه یكی از وظایف پلیس راهور جلوگیری از ورود بدون ضابطه و پارك های ممتد این خودروها در سطح كوچه و خیابان های شهر است.
سازمان راهداری: پلیس باید پیگیری كند
در همین خصوص مدیركل حمل و نقل و راهداری استان هم با ما هم عقیده است و می گوید: این اداره نمی تواند نقشی در این خصوص ایفا كند و اختیارات برای رسیدگی به این مشكل برعهده راهور می باشد.
به گفته وی، اعتباری دولتی نیز برای ساخت پاركینگ در ورودی شهر ندارند و این موضوع باید توسط بخش خصوصی دنبال شود، ولی پیگیری های سالیان اخیر با شهرداری یا بخش خصوصی به نتیجه نرسیده است.
پلیس: نیاز به پاركینگ در ورودی شهر است
از طرفی، سرهنگ كشكولی فرمانده راهور استان می گوید: مشكلی كه وجود دارد این است كه مجتمعی خدماتی كه رانندگان بتوانند خودروها را در آن نگهداری كرده در ابتدای شهر به شكل مناسب نیست و آنها ناگزیزند خودروها را به شهر و نزدیك منازل خود بیاورند.
وی ادامه می دهد: البته ماموران راهور در جریان گشت های خود با حضور این خودروها در شهر برخورد و در صورت پارك در محل هایی كه تابلو توقف ممنوع دارد جریمه می كنند، ولی نیاز است كه پاركینگ مناسبی برای آنها ایجاد شود.
پیگیری «خلیج فارس» برای كسب توضیح از شهرداری نیز بی نتیجه ماند.
شورای ترافیك استان ورود كند
به هرحال سیاستگذاری های صحیح در ممنوعیت پارك ماشین‌ های سنگین در كوچه ها و خیابان های شهر نیازمند اراده ای قاطع است، موضوعی كه انگشت اشاره را به سمت شورای ترافیك استان و شهرستان به ریاست معاون عمرانی استاندار یا فرماندار بوشهر نشانه می رود.
شورایی كه برگزاری نامنظم جلسات آن حكایت از حال و روزش دارد و به نظر می رسد در این زمینه هم برنامه مشخص و اراده كافی در متولیان امر نیست.
در این شرایط توقع می رود پلیس با قاطعیت ماده 18 قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی در خصوص ممنوعیت ورود و پارك ممتد این خودروها در شهر را اجرایی كند تا رانندگان و سایر بخش های متولی قانون را جدی تر بگیرند.
قطعا ادامه این وضعیت كه روز به روز بر دامنه اش در محلات بوشهر افزوده می شود، مخاطراتی برای شهروندان در كنار آسیب رساندن به زیرساخت های شهری را در پی دارد.
6045/7212 ** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری ** انتشار دهنده: اكبر اقبال مجرد