۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۹:۵۹
کد خبر: 82307238
T T
۰ نفر
پیش بینی قطارهای مسافری برای بازگشت زائران اربعین از كربلا

تهران - ایرنا - معاون مسافری راه‌آهن گفت: عزیمت زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات كه از 20 آبان آغاز شده و تا 28 ماه جاری ادامه دارد، برای بازگشت آنها نیز از دوم و سوم آذر ماه پیش بینی لازم به عمل آمده و قطارهای متعددی برای مسیر خرمشهر به تهران اعزام خواهد شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میرحسن موسوی با اشاره به مدیریت قطارهای مسافری برای زائران حسینی در طول ایام اربعین اظهارداشت: یك تیم كارشناسی به‌ منظور بررسی فرایند عزیمت مسافران در طول مسیر به مناطق عبوری قطار تهران-شلمچه فرستاده شده تا در اعزام قطارهای بعدی بر مبنای نتایج كارشناسی برنامه‌ریزی مربوطه صورت گیرد.
وی افزود: تهیه بلیت‌های مسیر نیز از طریق اینترنت برای فروش امكانپذیر است و تا این لحظه بیشتر بلیت‌ها بفروش رسید.
معاون مسافری راه‌آهن گفت: تهیه بلیت‌ها به زائران امكان برنامه‌ریزی برای بازگشت و دسترسی به قطار خرمشهر- تهران را فراهم می كند.
وی اضافه كرد: بسیاری از زائران در زمان تهیه بلیت رفت، زمان برگشت خود را مشخص و همزمان به‌صورت آنلاین آن را خریداری‌ كرده‌اند.
موسوی یادآورشد: قطارهای تركیبی تهران - كربلا از سه‌شنبه هفته گذشته حركت خود را آغاز كردند و تمام بلیت‌های این قطارها به‌ طور یكسره به فروش رفت و زائران با استفاده از این قطار از تهران به شلمچه و پس از انجام تشریفات گمركی، مسیر 35 كیلومتری تا ایستگاه راه‌آهن بصره را با استفاده از اتوبوس طی می‌كنند و بقیه مسیر از بصره تا كربلا را با قطار سفر می‌كنند.
به گفته معاون مسافری راه‌آهن، علاوه بر قطارهای قبلی، در ایام اربعین 40 رام قطار فوق‌العاده خرمشهر برای جابجایی زائران و یك ریل‌باس برای جابجایی مسافران برای 17 كیلومتر حدفاصل خرمشهر تا شلمچه پیش‌بینی شده كه با توجه به تعداد تقاضا این قطار هر نیم ساعت یك‌بار حركت می‌كنند.
موسوی خاطرنشان كرد: براساس هماهنگی انجام شده با راه‌آهن عراق، پیش‌بینی روزانه پنج رام قطار از بصره تا كربلا به عمل آمده تا مسافران و زائران با مراجعه به ایستگاه راه‌آهن بصره و تهیه بلیت به كربلای معلا عزیمت كنند.
به گفته معاون شركت راه‌آهن، طبق برنامه‌ ریزی‌های انجام ‌شده، راه‌اندازی قطار هفتگی تهران - كربلا در روزهای سه‌شنبه بعد از اربعین برنامه ریزی خواهد شد. موسوی افزود : افزایش رام‌های قطار تهران-كربلا یا مشهد-كربلا در حال بررسی و كارشناسی است تا چنانچه نبود محدودیت و توافق با راه‌آهن عراق تعداد و مسیرهای آن افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، سالیانه بیش از دو میلیون نفر زایر ایرانی برای شركت در مراسم اربعین حسینی عازم كربلا می شوند و مسئولان شركت راه آهن، سازمان هواپیمایی كشوری و حمل و نقل جاده ای برنامه های خود را برای این سفر معنوی به مورد اجرا می گذارند.
اقتصام**1108**1559 ** تنظیم كننده: ایرج منصوری ** انتشار دهنده: حسین عضدی فسا
۰ نفر