طرح جامع گردشگري روستاي پالنگان تهيه شود/گردشگري از ظرفيت هاي توسعه كردستان

سنندج- ايرنا- معاون عمراني استاندار كردستان گفت: روستاي پالنگان يكي از روستاهاي هدف گردشگري استان است و رفع مشكلات و موانع موجود در آن نيازمند تهيه طرح جامع است.

به گزارش خبرنگار ايرنا امير قادري روز سه شنبه در كارگروه توسعه گردشگري استان با محوريت بررسي مشكلات روستاي گردشگري پالنگان افزود: در استان 13 روستاي هدف گردشگري و 30 روستا براي ورود گردشگران خارجي داريم و اين روستاها از اهميت زيادي براي توسعه گردشگري استان و منطقه برخوردار هستند.
وي اظهار كرد: روستاي پالنگان يكي از اين روستاها است كه از اهميت زيادي برخوردار بوده و سالانه پذيراي مسافران و گرداشگران داخلي و خارجي زيادي است از اين رو بايد رفع مشكلات و توسعه آن به صورت جدي مورد توجه باشد.
معاون عمراني استاندار كردستان خواستار تهيه طرح جامع گردشگري پالنگان در اين راستا توسط ميراث فرهنگي شد و گفت: ميراث فرهنگي بايد در اين طرح مجموعه اي از كل روستا بخصوص باغات و چشمه ساران را در نطر بگيرد.
وي افزود: اين روستا از جاذبه هاي گردشگري بالايي برخوردار است به گونه اي كه گردشگران پس از ديدن اين روستا اذعان كرده اند كه چنين مناظري در كمتر جايي در دنيا ديده شده است.
قادري ادامه داد: بدون شك با اعتبارات قطره چكاني دولت راه به جايي نمي بريم و بايد بستر لازم براي ورود بخش خصوصي را فراهم و بخش خصوصي را وارد مسائل گردشگري پالنگان كنيم.
وي اظهار كرد: همچنين برنامه اي در دست اجرا داريم كه بر اساس آن گردشگران استان به صورت مجازي با فضاي گردشگري استان اشنا شده و اطلاعات مورد نياز در اختيار آنان قرار گيرد.
معاون عمراني استاندار كردستان توجه به رفع مشكلات سرويس هاي بهداشتي در پالنگان، ساماندهي ورودي روستا، دسترسي روستا و همچنين ساماندهي پاركينگ را از ديگر اقداماتي برشمرد كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي ساماندهي فاضلاب روستا را از ديگر موارد عنوان كرد و گفت: رفع مشكل فاضلاب روستاي پالنگان بايد دراولويت قرار گرفته و با استفاده از اعتبارات ملي و اعتبارات دهياري انجام شود.
قادري همچنين به طرح هادي روستايي كه توسط بنياد مسكن و با استفاده از اعتبارات متمركز ملي انجام مي شود اشاره كرد و گفت: بنياد مسكن مي تواند در زمينه اجراي اين طرح با ميراث در راستاي طرح جامع گردشگري هماهنگ باشد.
وي با بيان اينكه بخش گردشگري يكي از ظرفيت هاي توسعه كردستان است افزود: بايد تاسيسات زيربنايي مناطق هدف گردشگري استان را تقويت كرده و به صورت ويژه اين مهم را مورد توجه قرار دهيم.
روستاي پالنگان يكي از جاذبه هاي گردشگري استان كردستان است كه در 15 كيلومتري شهر كامياران قرار دارد.
پالنگان يكي از زيباترين روستاهاي پله كاني با معماري ويژه و طبيعت متفاوت در فصول مختلف بوده و سالانه پذيراي مسافران و گردشگران داخلي و خارجي زيادي است.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغي/** انتشار دهنده: مسعود احمدي