۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۸:۱۸
کد خبر: 82309871
T T
۰ نفر
رئيس سازمان ميراث فرهنگي از محوطه هاي باستاني جيرفت بازديد كرد

كرمان - ايرنا - معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري روز سه شنبه از محوطه هاي باستاني كنارصندل، شهر قديم ‌(دقيانوس) و موزه باستانشناسي جيرفت بازديد كرد.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان در حاشيه اين بازديد با اشاره به اينكه محوطه هاي باستاني جنوب استان كرمان به ويژه كنارصندل و شهر قديم (دقيانوس) قابليت جذب گردشگران داخلي و خارجي را دارد گفت: اين اداره كل قصد دارد با برپايي كنگره ها و همايش ها مرتبط زمينه را براي جذب گردشگران و پژوهشگران علاقمند به موضوعات باستانشناسي جذب كند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان، محمود وفايي خواهان افزايش اعتبارات پايگاه باستانشناسي جيرفت شد و افزود: در دوره هاي گذشته كاوش هاي باستانشناسي متعددي در محوطه هاي باستاني كنارصندل صورت گرفته كه براي ادامه اين كاوش ها به اعتبارات قابل توجهي نياز است.
وي بيان كرد: با تلاش نيروهاي يگان حفاظت ميراث فرهنگي حفاري هاي غيرمجاز در محوطه هاي باستاني تقريبا به صفر رسيده و در حال حاضر حدود 200 نيروي آموزش ديده كار حفاظت از محوطه ها و بناهاي تاريخي و گردشگري استان را برعهده دارند.
وي خواهان تبديل وضعيت استخدامي نيروهاي يگان حفاظت ميراث فرهنگي استان كرمان شد كه به صورت قراردادي فعاليت مي كنند.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كرمان، جنوب استان به ويژه جيرفت را از قطب هاي باستانشناسي ايران توصيف كرد و گفت: با استفاده از اين ظرفيت ها مي توان اين منطقه را به قطب گردشگري استان و كشور تبديل كرد.
وي با تقدير از رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور كه سفر به استان كرمان را به عنوان اولين سفر استاني خود انتخاب كرد، خاطرنشان كرد: خوشبختانه در دولت تدبير و اميد بسياري از مسائل و مشكلات حوزه هاي مختلف ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مرتفع شده است.
زهرا احمدي پور رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، معاون اول رئيس جمهوري را در سفر 2 روزه به كرمان همراهي و از شهرستان هاي سيرجان و جنوب استان بازديد كرد.
شهرستان جيرفت با 280 هزار نفر جمعيت از چهار بخش مركزي، اسماعيلي، ساردوئيه و جبالبارز تشكيل شده و در فاصله 235 كيلومتري جنوب كرمان واقع شده است.
خبرنگار: حامد سالاري ** انتشار دهنده: رسول محمدحسني
7420/3028