۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۲۵
کد خبر: 82310023
T T
۰ نفر

توصيه هاي مهم بهداشتي به زائران اربعين حسيني

۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۲۵
کد خبر: 82310023
توصيه هاي مهم بهداشتي به زائران اربعين حسيني

چذابه - ايرنا - مدير گروه پيشگيري و مبارزه با بيماري هاي واگير مركز بهداشت استان خوزستان به زائران اربعين حسيني توصيه كرد موارد بهداشتي را به منظور پيشگيري از بيماري هاي عفوني جدي بگيرند و درطول سفر به عراق از آب آشاميدني سالم و بسته بندي استفاده كرده و از مصرف سالاد وسبزي هاي خام خودداري كنند.

همايون اميري سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با تاكيد بر اينكه زائران اربعين حسيني براي پيشگيري از بيماري هاي عفوني و واگيردار بايد قبل از صرف غذا به صورت منظم دست هاي خود با صابون مايع بشويند افزود: زائران توجه داشته باشند كه مواد غذايي پخته شده اي را مصرف كنند كه كاملا داغ باشد و چنانچه غذا سرد باشد حتما آن را كاملا داغ كنند تا ميكروب كه بر اثر سرد شدن غذا رشد كرده از بين برود.
وي به زائران اربعين حسيني كه از مرزهاي چذابه و شلمچه عازم كربلا هستند توصيه كرد شست و شوي مرتب بعداز دستشويي و قبل از صرف غذا نقش موثري در پيشگيري از بيماري هاي اسهالي دارد.
اين مقام مسئول ، خودداري از دست دادن ، روبوسي و درآغوش گرفتن افراد كه داراي علايم بيماري تنفسي باشند ، پوشاندن دهان و بيني هنگام سرفه و عطسه و شستن ميوه ها و پوست كندن آن را از ديگر توصيه هاي بهداشتي براي پيشگيري از بيماري ها بيان كرد.
اميري به زائران اربعين حسيني توصيه كرد پس از بازگشت به كشور ، درصورت داشتن علايمي مانند تب ، سرفه ، و اسهال حتما به پايگاه مراقبت هاي بهداشتي مستقر در پايانه هاي مرزي چذابه و شلمچه مراجعه كنند.
مدير گروه پيشگيري و مبارزه با بيماري هاي واگير مركز بهداشت استان خوزستان بر دست نزدن بر مواد غذايي خام به ويژه گوشت خام ، عدم تماس با حيوانات و پرندگان زنده در طول سفر ، استفاده از وسايل شخصي نظير مهر ، تسبيح و چادر نماز تاكيد كرد.
اميري از عموم زائران اربعين حسيني خواست حداقل يك ملافه تميز يا كيسه خواب در طول سفر همراه داشته باشند و باقيمانده غذا و زباله هاي خود ار در سطل مخصوص زباله بريزند و از ريختن زباله در جوي و نهرها خودداري كنند.
هم اكنون 2 پايگاه بهداشتي دائمي در پايانه هاي مرزي شلمچه و چذابه فعال است.
اين دو پايانه مرزي در ايام اربعين حسيني شاهد تردد 1.5ميليون زائر خواهند بود.
6065/ 6068
خبرنگار:محمدرضا بنوره ** انتشاردهنده:محمدعلي فريدپناه