۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۴۶
کد خبر: 82312710
T T
۰ نفر
خانوارهاي غايب با ماموران همكاري كنند/همدان پيشتاز سرشماري حضوري در كشور

ملاير- ايرنا- معاون فني و آموزشي ستاد سرشماري استان همدان گفت: خانوارهايي كه هنوز سرشماري نشده اند و يا هنگام حضور ماموران سرشماري غايب بوده اند، در فرصت باقيمانده از طرح ملي سرشماري نفوس و مسكن نهايت همكاري را با ماموران آمارگير داشته باشند.

محمدحسن بيجارچي روز پنجشنبه در حاشيه بازديد از ستاد سرشماري شهرستان ملاير در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: جمعيت استان همدان يك ميليون و 800 هزار نفر برآورد شده كه تاكنون معادل 86 درصد از اين ميزان جمعيت سرشماري شده اند كه بالاتر از ميانگين كشوري است.
وي افزود: تاكنون اطلاعات حدود يك ميليون و 550 هزار نفر از جمعيت استان همدان در سرشماري نفوس و مسكن سال 95 ثبت شده است.
بيجارچي ادامه داد: در فرصت باقيمانده تا 28 آبان ماه كه فردا به اتمام خواهد رسيد، تعداد خانوارهاي غايب و حوزه هاي سرشماري نشده نيز به جمعيت سرشماري استان شده اضافه خواهد شد.
وي با بيان اينكه مشكل خاصي در روند سرشماري نفوس و مسكن 95 در سطح استان نداشتيم از مردم استان درخواست كرد: خانوارهايي كه در زمان سرشماري غايب بوده اند و يا اينكه مامور سرشماري هنوز به منزل آنها مراجعه نكرده لازم است يا با تلفن هاي ستاد سرشماري شهرستان تابعه خود تماس گرفته و يا با حضور در ستاد سرشماري اطلاعات خانوار را به ثبت برسانند.
بيجارچي ادامه داد: به احتمال زياد مركز آمار ايران مهلت سرشماري را براي ثبت اطلاعات خانوارها و افراد غايب بين سه تا پنج روز تمديد خواهد كرد.
وي با تاكيد بر اينكه ثبت اطلاعات تمامي خانوارها و جمعيت استان در برنامه ريزي هاي كلان كشوري بسيار حايز اهميت است گفت: از همه شهروندان استان همدان تقاضا داريم از طريق برگه هاي خانوار غايب و همكاري لازم با ماموران سرشماري نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام كنند، چراكه فرصتي براي سرشماري مجدد نيست.
معاون فني و آموزشي ستاد سرشماري استان همدان بيان كرد: در حال حاضر عمليات ميداني سرشماري نفوس و مسكن در اكثر نقاط روستايي و شهري استان همدان به اتمام رسيده و تنها ثبت اطلاعات خانوارهاي غايب باقيمانده است.
به گزارش ايرنا بيجارچي افزود: استان همدان رتبه برتر كشوري را در سرشماري حضوري نفوس و مسكن دارد و اطلاعات ثبت شده خانوارها از نظر كيفيتي دقيق تر از ساير استان هاي كشور است.
وي با تقدير از همكاري خوب مردم استان در سرشماري نفوس و مسكن 95 اظهار كرد: در حال حاضر 247 هزار نفر معادل 87 درصد از جمعيت شهرستان ملاير سرشماري شده اند.
وي با بيان اينكه تاكنون اطلاعات بيش از 77 هزار خانوار ملايري ثبت شده است افزود: تعداد خانوارهاي ملايري براي سرشماري سال 95 حدود 95 هزار خانوار شده بود كه بر اساس برآورد جمعيتي، كمتر از اين ميزان است.
سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 95 به صورت حضوري از 28 مهرماه آغاز شده و تا 28 آبان ماه ادامه دارد.
بر اساس سرشماري نفوس و مسكن سال 1390 جمعيت شهرستان ملاير حدود 287 هزارو 982 نفر برآورد شده است.
استان همدان داراي يك ميليون و 800 هزار نفر جمعيت و شهرستان ملاير داراي 300 هزار نفر جمعيت است و در 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوي**انتشار دهنده: زهرا پيرنيا