۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۱۷
کد خبر: 82312795
T T
۰ نفر
مرحومه دباغ پرصلابت و استوار در راه حفظ آرمان های انقلاب ایستادگی كرد

همدان - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی ضمن تسلیت درگذشت مرحومه دباغ آورده است: مرحومه مرضیه حدیدچی دباغ پرصلابت و استوار در راه حفظ آرمان های انقلاب ایستادگی كرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، علی لاریجانی در پیامی ضمن تسلیت درگذشت مرحومه مرضیه حدیدچی دباغ آورده است: درگذشت بانوی مبارز و خستگی ناپذیر، یار و همراه انقلاب و نظام سركار خانم مرضیه حدیدچی (دباغ ) موجب تأسف و تاثر شد.
وی در این پیام می افزاید: ایشان از ارادتمندان به حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و از پیشگامان نهضت اسلامی و دوران مبارزه بر علیه رژیم ستمشاهی بود كه بارها در این راه دستگیر شده و مورد شكنجه‌های طاقت فرسا قرار گرفت اما پرصلابت و استوار در راه حفظ آرمان‌های انقلاب ایستادگی كرد و تا پایان عمر خویش در سنگرهای متعدد از جمله فرماندهی سپاه غرب و نمایندگی مجلس شورای اسلامی تلاش بی‌وقفه داشت.
لاریجانی در ادامه این پیام آورده است: اینجانب ضمن عرض تسلیت فوت آن فقیده مكرمه به دوستداران انقلاب و خانواده محترم ایشان برای آن مرحومه علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌كنم.
علی لاریجانی روز گذشته با حضور در بیمارستان‌ از مرضیه حدیدچی عیادت كرده بود.
مرضیه حدیدچی (معروف به طاهره دباغ) از مبارزان انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج شنبه ) در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) درگذشت .
مرحوم دباغ از زندانیان سیاسی، فعال مبارز مسلحانه با حكومت پهلوی قبل از انقلاب ایران و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و از بنیان‌گذاران سپاه پاسداران است.
وی در سال 1318 در همدان بدنیا آمد و در زمان حیات خود سه دوره نماینده مردم تهران و همدان در مجلس شورای اسلامی بود . همچنین در سال های اخیر از اعضای شورای مركزی جمعیت زنان انقلاب اسلامی و مدرس واحد معارف اسلامی دانشگاه علم و صنعت بود.
مرحوم دباغ كه نشان ایثار داشت به همراه آیت الله جوادی آملی و محمد جواد لاریجانی یكی از سه نماینده‌ای بود كه 11 دی 1367 پیام امام خمینی (ره) را به میخاییل گورباچف رهبر شوروی سابق رساند.
7526/2087 انتشاردهنده: زهرا پیرنیا