۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۴۵
کد خبر: 82315149
T T
۰ نفر
هفت هزار زائر پياده حضرت امام رضا (ع) در جاده هاي ورودي خراسان رضوي

مشهد- ايرنا- سخنگوي جمعيت خدمتگزاران زائران پياده رضوي از حركت هفت هزار زائر پياده حضرت امام رضا (ع) در مسيرهاي ورودي به استان خراسان رضوي خبر داد.

حسين رضايي شنبه شب به خبرنگار ايرنا گفت: اين زائران در قالب 65 كاروان از استان هاي خراسان شمالي، خراسان جنوبي، گلستان، مازندران، گيلان و سمنان به سوي مشهد الرضا (ع) در حال حركت هستند.
وي افزود: اغلب اين كاروان ها در مبادي ورودي به اين استان هستند و ايستگاه هاي صلواتي مبادي ورودي استان نيز همزمان با ورود اين زائران خدمات دهي خود را آغاز كرده اند.
وي اظهار كرد: بر اساس برنامه ريزي انجام شده 260 ايستگاه صلواتي در طول بيش از 800 كيلومتر جاده هاي اصلي منتهي به مشهد با كمك مردم، خيران و نهادهاي مختلف فعال مي شوند كه تا پايان ماه صفر و سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) به زائران خدمت رساني كنند.
رضايي گفت: بسياري از كاروان هاي زائران پياده در مسيرهاي نزديكتر نيز طي روزهاي آينده حركت خود را به سوي مشهد آغاز مي كنند و به مرور جمعيت زائران درون استان هم به اين تعداد افزوده مي شود.
وي افزود: پيش بيني مي شود بخشي از زائران كربلا و شركت كنندگان در مراسم اربعين حسيني هم در بازگشت به شهرهاي خود به حرم مطهر رضوي مشرف شوند.
وي اظهار كرد: پيش بيني مي شود دست كم 300 هزار زائر پياده در ايام پاياني ماه صفر به مشهد الرضا (ع) مشرف شوند.
در مدت مشابه سال گذشته 280 هزار زائر پياده به مشهد الرضا (ع) مشرف شدند.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه يوسفي ** منتشر كننده: محمد حسين علي مقدم