۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۵۷
کد خبر: 82315628
T T
۰ نفر
سوگواري و عزاداري شيعه و سني در مهاباد محب اهل بيت(ع)

مهاباد- ايرنا- وحدت و اخوت اسلامي بين اديان آسماني و اقليت ها در ايران همواره در مناسبت هاي ملي و مذهبي بيشتر تبلور يافته و خودنمايي مي كند، ايام اربعين از جمله همين مناسبت ها است كه عشق امام حسين و اهل بيت(ع) شيعه و سني را دوشادوش و كنارهم قرار داده تا عزاداري و سوگواري شهداي كربلا هر سال باشكوه تر از سال هاي قبل برگزار شود.

به گزارش ايرنا، شهرستان مهاباد هم به عنوان شهر محب اهل بيت(ع) در ايام محرم و صفر عشق و ابراز ارادت به امام حسين(ع) از طرف اهل سنت تجلي مي يابد و در كنار برادران شيعه خود در غم اباعبدالله حسين(ع) اشك ماتم ريخته و سوگواري مي كنند و اينگونه است كه اربعين عامل وحدت برادران مسلمان شيعه و سني شده است.
اربعين حسيني و قيام كربلا واقعه اي است كه تمام مرزهاي ديني، مذهبي و جغرافيايي را درنورديده، شيعه و سني در كنار هم بر مظلوميت حضرت اباعبدالله حسين(ع) عزاداري مي كنند.
بر همين اساس است كه گردهمايي و همايش بزرگ 20 ميليون نفري جهان اسلام در كربلاي معلي تنها مختص عراقي ها و شيعه نيست بلكه برادران اهل سنت و ساير اديان نيز در اين روز سوگوار امام حسين(ع) مي شوند و در مراسم هاي عزاداري شركت فعال دارند.
در شهرستان مهاباد برادران اهل سنت مراسم اربعين حسيني را به احترام امام حسين(ع) در كنار برادران شيعه خود با اجراي مراسم سينه زني و نوحه خواني با شور خاصي برگزار مي كنند و نذري توزيع مي كنند.
خبرنگار ايرنا براي بيان احساسات و هدف شركت محبان اهل بيت(ع) اهل تسنن به ميان آنها رفت تا روايتگر علاقه مندي آنان به سرور و سالار شهيدان نوه پيامبر(ص) اباعبدالله حسين(ع) باشد.
عبدالله زاوش عزادار اربعين حسيني و برادر كرد اهل سنت مهاباد به خبرنگار ايرنا گفت: همه ساله به عشق امام حسين(ع) و مردانگي هايش در ميدان جنگ كه پشت به ظالم نكرد، در ايام اربعين و در مراسم هاي عزاداري شهيدان كربلا شركت مي كنم.
وي اظهار كرد: امام حسين(ع) را ما امام خودمان مي دانيم و خاطرش روي سر ماست و به آن فخر مي كنيم.
ديگر عزادار و محب امام حسين(ع) هم به خبرنگار ايرنا گفت: نوه پيامبر در كربلا آبروي اسلام و مسلمانان را خريد و موجب بقاي اسلام ناب محمدي در دنيا و جهان اسلام شد.
اسماعيل آغر با بيان اينكه هر اندازه در خصوص اهميت قيام كربلا و علاقه ام به امام حسين بگويم، كم گفتم، بيان كرد: مسلمانان بايد راه حسين(ع) را ادامه دهند و در مقابل كفر و باطل بايستند.
وي افزود: وحدتي كه بين شيعه و سني برخاسته از قيام امام حسين(ع)،عاشورا، تاسوعا و اربعين حسيني شكل گرفته موجب افتخار ما است.
امين احمدي جوان 25 ساله اهل سنت نيز گفت: قيام صادقانه و شهادت مظلومانه اباعبدالله حسين(ع) ما را شيفته خود كرده است تا ارادت خالصانه به آقا داشته باشيم.
وي اضافه كرد: 12 سال است كه به صورت مستمر در مراسم عزاداري اربعين در مهاباد شركت مي كنم و از ارادتمندان اهل بيت (ع) هستم.
وي بيان كرد: براي استجابت حاجتي كه داشتم مادربزرگم نذر كرد و قبول شد به همين خاطر اين استمرار و ارادت همچنان جوشش خود را دارد.
مسعود كريمي 20 ساله هم به ايرنا گفت: جاذبه و انرژي برخاسته از عشق حسين(ع) و از خودگذشتگي ايشان در جنگ با جبهه كفر مرا به اينجا كشانده و به اين عرض ارادت افتخار مي كنم.
ديگر عزادار اهل سنت با ابراز علاقه مندي و عشق به امام حسين(ع)، گفت: امدادهاي غيبي را با دستان تواناي اباعبدالله حسين(ع) درك كردم.
سينه زني، نوحه خواني و دادن نذري از بخش هاي مختلف مراسم عزاداري اربعين حسيني در شهرستان مهاباد است .
شهرستان مهاباد با بيش از 215 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
3093**1596
گزارشگر: پيمان پاكزاد* انتشار: عباسعلي نقي يان
۰ نفر