۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۵۵
کد خبر: 82316776
T T
۰ نفر
50 درصد زائران اربعین حسینی به كشور بازگشتند

تهران - ایرنا - معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: براساس گزارش‌های دریافتی از سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چذابه تا شب گذشته بیش از 50 درصد زائران ایرانی مشاركت كننده در مراسم اربعین حسینی به كشور بازگشته‌اند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داود كشاورزیان در هشتادمین جلسه كمیسیون ایمنی راه‌ها، آخرین وضعیت بازگشت زائران مشاركت كننده در مراسم اربعین حسینی از سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چذابه را بررسی و اظهارداشت: روز گذشته ( یكشنبه ) حدود 258 هزار نفر از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چذابه وارد كشور شدند.
رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای افزود: گزارش ستاد اربعین حاكی از بازگشت 280 هزار نفر از زائران تا صبح امروز است كه این رقم شامل مسافران ریلی و هوایی نیز می‌شود.
وی اضافه كرد: امسال اقدامات زیرساختی در مسیرهای منتهی به سه پایانه مرزی یاد شده موجب افزایش بهره‌وری ناوگان حمل و نقل و جلوگیری از بروز گره‌های ترافیكی شد و به دلیل ایجاد مسیر موازی مهران- ملكشاهی - ایلام و بهسازی محور ایلام - مهران قادر به یك‌ طرفه كردن محور ایلام- مهران و ایلام- سرابله- حمیل شدیم كه مسافران استان‌های كردستان، كرمانشاه، آذربایجان‌های غربی و شرقی، همدان، زنجان و بخشی از اردبیل از این مسیر تردد می‌كنند و پلیس راه فقط به خودروهای مقصد روستاهای واقع در طول مسیر اجازه تردد می‌دهد.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان كرد: تاكنون هیچ‌گونه مشكلی برای تامین ناوگان در ایام اربعین حسینی نداشتیم و گزارشی نیز بابت تخلف در نرخ كرایه اعلام نشده است.
كشاورزیان گفت: اقدامات انجام شده در مرز چذابه و شلمچه از جمله ساخت جاده جدید در مسیر بستان و چهاركیلومتری پایانه مرزی در نزدیكی پاركینگ‌ها مانع از ایجاد گره‌های ترافیكی در نوار مرزی شد، همچنین در شلمچه نیز مشكل خاصی وجود نداشت و روز گذشته بالغ بر 60 هزار نفر زائر از این مرز وارد كشور شدند و 11 هزار نفر اتباع خارجی نیز از این منطقه به سمت كربلا عزیمت كردند.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان كرد: امسال امكانات اقامتی خوبی در پایانه مرزی مهران ایجاد شد و در صورت تاخیر اتوبوس امكانات استراحت و پذیرایی فراهم شده بود.
وی یادآورشد: پاركینگ‌ها نیز با انضباط بهتری نسبت به سال گذشته مدیریت شد و مزاحمتی نبود و افراد به راحتی خودروی خود را جستجو و شناسایی می كردند.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان كرد: امروز و فردا با یك موج بزرگ بازگشت زائران را داریم و موج بعدی در روز‌های پنجشنبه و جمعه این هفته بروز پیدا می كند.
به گزارش ایرنا، امسال برای شركت در مراسم بزرگ اربعین حسینی در كربلا بیش از دو میلیون و 200 هزار نفر از سه مرز مهران، چذابه و شلمچه عازم كشورعراق شدند و بیش از 100هزار نفر نیز با استفاده از پروازهای هوایی عازم عراق شده بودند .
اقتصام**1108** 1559 ** خبرنگار: ایرج منصوری ** انتشار دهنده: حسین عضدی فسا
۰ نفر