۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۹
کد خبر: 82320472
T T
۰ نفر
دستگاه های اجرایی برای مقابله با بحران ها آمادگی داشته باشند

سنندج- ایرنا- معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار بانه گفت: باید همه دستگاه های دولتی و غیر دولتی برای مقابله با بحران های احتمالی آمادگی كامل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا جعفر توان شامگاه چهارشنبه در نشست مدیریت بحران شهرستان بانه افزود: با توجه به سرمای شدیدی كه در شهرستان حاكم است و كاهش دمای به زیر6 درجه، باید ادارات برای بحران های احتمالی آمادگی داشته باشند.
او خاطر نشان كرد: با كاهش شدید دمای هوا در شهرستان، احتمال افت فشار گاز وجود دارد و همه واحدهای تولیدی و خدمات باید با سیستم دوگانه سوز مجهز باشند.
توان تصریح كرد: در صورت نیاز و افت شدید فشار گاز ،برای تامین سوخت شهروندان، باید گاز دستگاه های دولتی و واحدهای تولید و خدماتی كه به سیستم دوگانه سوز مجهز هستند قطع شود تا شهروندان برای تامین سوخت با مشكل مواجه نشوند.
وی به نانوایی های سطح شهرستان بانه اشاره كرد و افزود: از 95 نانوایی شهرستان 81 واحد نانوایی دوگانه سوز هستند و واحدهایی كه اقدام نكرده اند باید در حداقل زمان ممكن واحد های نانوایی خود را باید سیستم دوگانه سوز مجهز كنند.
معاون فرماندار بانه گفت: باید همه شهروندان در مصرف گاز صرفه جویی كنند و مصرف گاز را به حداقل برسانند تا با بحران مواجه نشویم.
در ادامه این جلسه رئیس شركت نفت بانه نیز گفت: بر اساس شرایط از پیش تعیین شده كل نفت كش ها و نمایندگی ها در حالت آماده باش هستند تا در شرایط ایجاد بحران و قطعی گاز در محلات ،سوخت مایع را در اختیار شهروندان قرار دهند.
عبدالواحد بلالی افزود: در سال 94 به 57 نانوایی، 65 مدرسه، 34 مرغداری و 20 اداره سوخت رسانی شد كه تاكنون مصرف نشده و ذخیره كرده اند.
وی اظهار كرد: ادارات و واحدهایی كه به سوخت مایع نیاز داشته باشند سوخت مایع در اختیار آنها قرار می گیرد تا در صورت نیاز از سوخت مایع استفاده كنند.
مدیر آموزش و پرورش بانه نیز گفت: بسیاری از واحدهای آموزشی شهرستان به سیستم دوگانه سوز مجهز هستند و برای شرایط بحرانی و قطعی گاز آمادگی دارند.
رضا خضری افزود: استفاده از بخاری چكه ای نفتی در مدارس ممنوع است در صورتی كه مدارس روستاها از این نوع بخاری استفاده می كنند باید آن را تغییر دهند و از بخاری استاندارد استفاده كنند.
وی از پلیس راهور و نیروی انتظامی درخواست كرد همه تخلفات سرویس های دانش اموزی را ثبت كنند و با آنها قاطعانه برخورد شود.
خضری گفت: برای اطلاع رسانی در مورد صرفه جوی و درست مصرف كردن گاز می توانیم بروشورهایی را از طریق مدارس به خانواده ها ارسال كنیم و در مورد صرفه جویی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی كنیم.
رئیس شبكه بهداشت بانه نیز در این نشست گفت: مانور عملیاتی سیل روز شنبه 6 آذر با هدف ارزیابی ظرفیت ها مركز بهداشت در راستای برنامه های جاری، پاسخ به شرایط اضطراری و تمركز بر فرآیند تصمیم گیری برگزار می شود.
علی شالباف افزود: مانور دور میزی در شبكه بهداشت انجام شده و مانور عملیاتی به زودی انجام می شود و دانشگاه علوم پزشكی برای اجرای این برنامه ها تاكید دارند.
وی عنوان كرد: شناسایی اولویت ها و مسئولیت ها و باز بینی آنها در پاسخ به حوادث غیر مترقبه بویژه در مقابله با سیل از دیگر اهداف برگزاری مانور دور میزی سیل است.
وی گفت: در راستای برگزاری این مانور سناریوی از پیش تعیین شده و در جلسه ای قرائت می شود و تیم های ارزیابی سریع و تیم های عملیاتی، طبق سناریو به ارائه گزارش و اقدامات انجام شده در حوزه های كاری می پردازند.
شالباف گفت: حفظ آمادگی در مقابله با بحران ها به ویژه بلایای طبیعی، سرعت عمل و هماهنگی بین بخشی تیم های عملیاتی در این مانور سنجیده می شود و نقاط ضعف و قوت نیروها شناسایی می شود.
شالباف خاطر نشان كرد: برنامه ارزیابی و آمادگی خانوارها در مقابله با بحران از سال 94 شروع شده كه 70 درصد خانوارهای شهری و 90 درصد خانوارهای روستایی در برنامه ارزیابی امادگی برای مقابله با بحران تحت پوشش قرار گرفته است.
وی افزود: در این راستا بسیار از خانوارها اموزش دیده و ارزیابی انجام شده كه در این راستای در سطح استان عملكرد مطلوبی داریم.
رئیس شبكه بهداشت اظهار داشت: برنامه ارزیابی سالانه مراكز بهداشتی به صورت ایمنی سازه ای و ایمنی غیر سازه ای انجام شده كه ایمنی سازه ای مراكز 48 درصد و ایمنی مركاكز غیر سازه ای 52 درصد است.
بانه در 242 كیلومتری غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7469/1904
خبرنگار: زینب طلائی/** انتشار دهنده: مسعود احمدی