۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۷
کد خبر: 82323037
T T
۰ نفر
اجرای طرح گردشگری روستایی در شهرستان تیران و كرون

تیران و كرون، اصفهان - ایرنا - معاون فرماندار شهرستان تیران و كرون از اجرای طرح گردشگری روستایی در این شهرستان خبرداد.

عبدالله بنهری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روستاهای شهرستان تیران و كرون ظرفیت های تاریخی و گردشگیری منحصر به فردی دارند كه برای مسافران و گردشگران مورد توجه و جالب است.
وی بیان كرد: وجود خانه ها و قلعه های تاریخی با قدمت بیش از 100 سال از ظرفیت های گردشگری در روستاهای این منطقه است كه گردشگران برای اسكان از این خانه های تاریخی برای اسكان استفاده می كنند.
معاون فرماندار شهرستان تیران و كرون با اشاره به ضرورت مرمت خانه های تاریخی و ایجاد بستر برای اسكان تصریح كرد: ورود بخش خصوصی و یا اقدام مالكان، خانه های تاریخی احیا و مرمت می شوند به عنوان میهمانسرا مورد استفاده قرار می گیرند.
وی اضافه كرد: اسكان مسافران بر اساس ضوابط و قوانین میراث فرهنگی باید انجام شود و تمهیدات لازم در راستای برقرار امنیت آن ها نیز صورت بگیرد.
بنهری با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان تیران و كرون گفت: جاده های شهرستان تیران و كرون سومین محورهای پر تردد استان اصفهان هستند كه ظرفیت جذب گردشگر برای بازدید از آثار تاریخی و تقویت اقتصاد گردشگری موثر است.
وی جذب توریست به شهرستان را مهم خواند و گفت: لازم است اتوبوس گردشگری در شهرستان فعال شود و مردم برای بازدید از آثار تاریخی جذب شوند كه در ادامه این طرح نیزصنایع دستی شهرستان به نمایش و فروش گذاشته شود.
شهرستان تیران و كرون در 45 كیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
تعدادی از روستاهای شهرستان تیران و كرون مانند روستا جاجا دارای ظرفیت های گردشگری و تاریخی است كه به عنوان روستای تاریخی معروف است.
مهد/ 7153/ 6022 انتشار : عمادی