مفاسد كلان اقتصادي ريشه نظام اسلامي را هدف قرار داده است

شهركرد - ايرنا - معاون دادستان عمومي و انقلاب چهارمحال وبختياري با تاكيد بر برخورد ريشه اي با مفاسد كلان اقتصادي اظهار كرد: مفاسد كلان ريشه و بنيه نظام مقدس جمهوري اسلامي را هدف قرار داده است.

سيدمحمد موسوي روز شنبه همزمان با روز بسيج حقوقدانان در همايش مبارزه با فساد و اشرافي گري در جمع حقوقدانان و وكلاي استان افزود: فقر، رباخواري، رشوه ، تعرض به اراضي ملي و منابع طبيعي، تعرض به منابع آبي، تخريب جنگل و قاچاق از مهمترين مصاديق مفاسد كلان كشور است كه مسئولان قضائي، امنيتي و انتظامي بدنبال مقابله و مبارزه با اين مفاسد هستند.
وي همچنين با انتقاد از ضعف زيرساخت هاي حقوقي كشور گفت: اين امر به عنوان مهمترين معضل در رسيدگي به تخلفات حقوقي است.
موسوي، ضعف در زيرساخت هاي حقوقي و قابل رديابي و رويت نبودن اموال را از مهمترين مشكلات در اداره كشور دانست و گفت: اين امر مشكلاتي را براي مسئولان انتظامي، مراجع قضايي و نهادهاي نظارتي به وجود آورده است.
معاون دادستان عمومي و انقلاب چهارمحال وبختياري همچنين از اينكه برخي اعلام مي كنند، دادگستري و مسئولان قضايي برخورد كمي با تخلفات دارند، انتقاد كرد.
به گفته وي، هم اينك در حوزه سلامت اداري در كشور ما 55 درصد فعاليت ها براساس قانون انجام مي شود.
وي بدون اعلام تعداد پرونده هاي زمين خواري در استان چهارمحال وبختياري گفت: هم اكنون يك پرونده زمين خواري در دست پيگيري است كه شخصي با پرداخت هشت ميليارد ريال زميني به ارزش 12هزار ميليارد ريال از زمين هاي بيت المال را خريداري كرده است.
وي، زمين خواري، تعرض به اراضي ملي و منابع طبيعي، تعرض به منابع آبي، تعرض به محصولات جنگلي و تخريب جنگل براي دستيابي به ثروت را از مهمترين تخلفات حقوقي در استان عنوان كرد.
12 آذرماه روز تصويب قانون اساسي و روز بسيج حقوقدانان نامگذاري شده است.
خبرنگار:سميه پناهنده** انتشار دهنده:جهانبخش صفري دهكردي
7360/6021