۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۷
کد خبر: 82324261
T T
۰ نفر
امضای تفاهم نامه همكاری دانشگاه های اصفهان و شانگهای چین

اصفهان - ایرنا- دانشگاه اصفهان و دانشگاه مطالعات بین المللی شانگهای چین برای همكاری مشترك در زمینه های برگزاری دوره های آموزشی و علمی و نیز تبادل استاد و دانشجو تفاهم نامه امضا كردند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز یكشنبه اعلام كرد: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد دوره های مشترك مطالعات ایران شناسی و چین شناسی و كرسی زبان فارسی و چینی در آینده نزدیك در دو دانشگاه راه اندازی و در قالب این دوره ها به روابط سیاسی و اقتصادی خاورمیانه و آسیا نیز پرداخته شود.
همچنین در این تفاهم نامه برای مشاركت ارزشیابی مجله های دانشگاه اصفهان در سامانه ارزشیابی دانشگاه شانگهای با تمركز بر رشته های علوم انسانی ، موافقت شد.
تامین استاد زبان چینی در دانشگاه اصفهان و همچنین تامین استاد زبان فارسی در دانشگاه شانگهای از دیگر مواردی بود كه در این تفاهم نامه بر آن تاكید و مقرر شد در مبادله داوطلبان آموزش زبان فارسی از چین و به عكس همكاری های لازم صورت گیرد.
رئیس دانشگاه اصفهان در جلسه با رئیس شورا، معاونان و استادان دانشگاه مطالعات بین المللی شانگهای چین كه منجر به عقد تفاهم نامه همكاری شد، گفت: دانشگاه شانگهای به عنوان یك دانشگاه علوم انسانی می تواند با دانشگاه اصفهان كه 50 درصد رشته های آن علوم انسانی است، همكاری موثری داشته باشد.
هوشنگ طالبی با اشاره به حجم تبادل بازرگانی بین دو كشور ایران و چین بر گسترش آموزش زبان فارسی و چینی در دانشگاه های دو كشور تاكید و اظهار امیدواری كرد كه این دیدار، نتایج مثبت و موثری در پیشبرد اهداف دو دانشگاه داشته باشد.
وی همچنین به حضور 'سون شیاوبینگ'، مدیر اداره كل سیاست و مقررات وزارت آموزش و پرورش جمهوری خلق چین روز یكم آذر امسال در دانشگاه اصفهان اشاره و اظهار كرد: تعامل بین دانشگاه اصفهان با دانشگاه ها و مراكز علمی چین از سیاست های مورد تایید این دانشگاه بوده و در این راستا تفاهم نامه های خوبی منعقد شده است.
دكتر 'جیانگ فنگ'، رئیس شورای دانشگاه شانگهای چین نیز در این دیدار با اشاره به تمدن دیرینه و درخشان ایران بر گسترش همكاری بین دو دانشگاه در زمینه راه اندازی رشته های ایران شناسی و چین شناسی، همكاری در رشته های علوم انسانی و تدریس زبان چینی و فارسی تاكید كرد.
در دیدار بین مسئولان دانشگاه اصفهان با دانشگاه شانگهای چین بر توسعه روابط علمی و دانشگاهی، تقویت همكاری در زمینه های آموزش زبان فارسی و چینی، پژوهش ایران شناسی،چین شناسی و مطالعات خاورمیانه تاكید شد.
دانشگاه مطالعات بین المللی شانگهای (SISU) یكی از دانشگاه های بزرگ و برتر چین است كه بیشتر، رشته های زبان های خارجی در آن تدریس می شود.
با توجه به اینكه شهر شانگهای یكی از قطب های فعال اقتصاد چین به شمار می آید و بیشترین روابط اقتصادی خارجی در آن جریان دارد، وجود چنین دانشگاهی در این شهر اهمیت فراوانی دارد.
دانشگاه اصفهان دارای 15 هزار دانشجو، 650 عضو هیات علمی و 14 دانشكده فعال در رشته های مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، زبان، اقتصاد و فناوری های نوین است.
د/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی ** انتشار دهنده : مسعود عمادی
۰ نفر