۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۱
کد خبر: 82328926
T T
۰ نفر
مدیركل میراث فرهنگی اصفهان: وجود شهر زیرزمینی در تیران و كرون مشخص نیست

اصفهان - ایرنا - مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: وجود سازه زیر زمینی در بخش كرون شهرستان تیران و كرون، بودن یا نبودن شهر زیر زمینی در این منطقه را مشخص نمی كند.

فریدون اله یاری روز جمعه در گفت وگو با ایرنا درباره وجود سازه زیر زمینی در شهرستان تیران و كرون توضیح داد: این سازه زیر زمینی پیش از این در منطقه یاد شده وجود داشته است و در بسیاری از روستاهای شهرستان تیران و كرون ممكن است چنین سازه ها یا دستكن هایی با مالكیت خصوصی وجود داشته باشد.
وی تصریح كرد: بسیاری از این سازه ها یا دستكن ها زیستگاه مردم بوده است اما نمی توان بطور قطع وجود شهر زیرزمینی در این شهر را تایید یا رد كرد.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه كرد: برای این سازه زیر زمینی ، كاووشی انجام نشده و این سازه پیش از این در منطقه كرون شهرستان تیران و كرون وجود داشته است.
وی با اشاره به سخنان فرماندار شهرستان تیران و كرون در جلسه اخیر كارگروه توسعه گردشگری این شهرستان مبنی بر وجود شهر زیر زمینی در این شهرستان تصریح كرد: فرماندار شهرستان تیران و كرون نیز به این موضوع اشاره كرد كه مردم در این سازه ها زندگی می كرده اند و می تواند نشانه ای از وجود شهر زیر زمینی در این شهرستان باشد.
اله یاری تاكید كرد: ما نیز با قاطعیت نمی توانیم وجود یا وجود نداشتن شهر زیرزمینی در شهرستان تیران و كرون را تایید كنیم اما وجود همین سازه ها و دستكن های موجود در این شهرستان می تواند به عنوان یك ظرفیت برای گردشگری شهرستان تیران و كرون مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: شهرستان تیران و كرون از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری خوبی برخوردار است و می تواند برای توسعه گردشگری در این شهرستان به عنوان كریدور غرب به شرق استان مورد توجه قرار گیرد.
شهرستان تیران و كرون در 45 كیلومتری غرب اصفهان قرار دارد و دارای 27 اثر تاریخی ثبت شده است.
2093 ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر