۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۰
کد خبر: 82330235
T T
۰ نفر
راه اندازي سامانه تداركات الكترونيكي دولت در 6 ماه آينده در خوزستان

اهواز - ايرنا - در نشست توجيهي سامانه تداركات الكترونيكي دولت در خوزستان اعلام شد اين سامانه در مدت 6 ماه آينده در همه دستگاه هاي اجرايي اين استان راه اندازي خواهد شد تا پس از آن همه معاملات دولتي از طريق اين سامانه انجام شود.

به گزارش ايرنا در نشست توجيهي سامانه تداركات الكترونيكي دولت (ستاد) كه روز شنبه در اداره كل امور اقتصادي و دارايي خوزستان و با حضور معاون نظارت مالي و رئيس خزانه معين خوزستان و ذيحسابان و مديران مالي دستگاه هاي اجرايي و شركت هاي دولتي برگزار شد چگونگي نصب و راه اندازي سامانه ستاد، در تمام دستگاه هاي اجرايي، قوانين و مقررات مربوط به آئين نامه اين سامانه، توسط ذيحساب سازمان برنامه و بودجه استان، به ساير ذيحسابان دستگاه هاي اجرايي ارائه شد.
ذيحساب سازمان برنامه و بودجه خوزستان در اين نشست توجيهي اظهار گفت: بر اساس تصويب نامه وزيران عضو كارگروه تجارت الكترونيك در سال 1390 و به استناد اصل 138 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، كه آئين نامه اجرايي آن، اوايل امسال ابلاغ شده است، حداكثر تا 6 ماه پس از ابلاغ، اين سامانه بايد در همه دستگاه هاي اجرايي نصب و راه اندازي شود و تا سه ماه پس از نصب، دستگاه ها مي توانند به صورت آزمايشي آن را اجرا كنند و پس از آن، همه معامله ها بايد بر اساس الزام قانوني از طريق اين سامانه انجام شود.
غلامعباس نوين نام بيان كرد: سامانه تداركات الكترونيكي دولت، سامانه اي است كه همه معاملات دولتي، شامل تمام مراحل مناقصه (درخواست خريد تا پرداخت وجه) و مزايده (ثبت نام تا دريافت وجه) به استثناي امور مربوط به استخدام، توسط آن در بستر وب صورت مي گيرد.
وي گفت: نصب و راه اندازي آن، هيچ گونه هزينه اي براي دستگاه هاي دولتي ندارد و همه اموال منقول و غيرمنقول و خدمات مورد استفاده در دستگاه هاي اجرايي در اين سامانه قابل معامله است.
وي افزود: بر اساس ماده 2 آيين نامه ستاد، همه دستگاه هاي اجرايي موضوع بند (ب) ماده 1 قانون برگزاري مناقصه ها موظف هستند با اعلام مديريت ستاد نسبت به ثبت نام در ستاد اقدام و با استفاده از امضاي الكترونيكي و با رعايت مقررات مربوط، تمام مراحل مناقصه و مزايده را از طريق اين سامانه انجام دهند.
نوين نام، با اشاره به معامله هاي بالاي 10 درصد سقف تعيين شده براي معامله هاي كوچك گفت: تامين كنندگان بايد پيش از عضويت در ستاد نسبت به دريافت ايران كد براي كالاها و خدمات مربوط اقدام كنند و دستگاه هاي اجرايي نيز موظف هستند كاركنان مرتبط با فرآيند خريد، از قبيل كارپرداز، مقام تشخيص، انباردار، ذيحساب و عامل ذيحساب را پس از اعلام مديريت ستاد، براي شركت در دوره هاي آموزشي مربوط به ستاد معرفي كنند.
وي بيان كرد: ابهام هاي مطروحه ذيحسابان بايد تدوين شود و به مركز توسعه تجارت الكترونيك وزارت صنعت، معدن و تجارت براي راه حل يابي ارسال شود.
در اين نشست توجيهي، علاوه بر قوانين و مقررات مربوط به تجارت الكترونيك، شيوه هاي اجرايي كار در سامانه ستاد (چگونگي ثبت معاملات در سامانه) به ساير ذيحسابان دستگاه هاي اجرايي ارايه شد.
6065 / 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي