۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۹
کد خبر: 82331871
T T
۰ نفر
سال خوشامدگويي به يزد و جاي خالي رسانه ها درمعارفه هاي ميراث فرهنگي

يزد - ايرنا - دومين آيين معارفه چندماه اخير مديركل و سرپرست ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري يزد روز يكشنبه براي معرفي فاطمه دانش به عنوان مديركل جديد در حالي بدون دعوت از خبرنگاران برگزار شد كه امسال با عنوان 'سال خوشامدگويي به يزد' در تقويم ميراث فرهنگي ثبت شده است.

به گزارش ايرنا، در روزهاي گذشته اخبار غيررسمي انتشار يافته در كانال ها و برخي شبكه هاي مجازي استان يزد از معارفه فاطمه دانش به عنوان مديركل جديد ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد خبرداده بودند.
پيش از اين نيز در 29 مهرماه امسال آيين معارفه سيدمصطفي فاطمي، سرپرست اين اداره كل بدون دعوت از خبرنگاران برگزار شد.
روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد در روزهاي اخير هيچگونه دعوت يا اطلاع رساني در خصوص آيين معارفه مديركل جديد نداشته است.
با توجه به اينكه استان يزد به عنوان يك ضلع مهم از مثلث گردشگري مركزي كشور شناخته مي شود، ضعف تعامل حوزه گردشگري با رسانه و استفاده نكردن از ظرفيت هاي رسانه اي براي معرفي جاذبه هاي استان باعث شده تا استان يزد در مقايسه با استان هاي اصفهان و فارس، توفيق چشمگيري در جذب گردشگران نداشته باشد.
برخورداري از ظرفيت هاي گردشگري تنها بخشي از الزامات جذب گردشگر و رونق صنعت توريسم است، بخش ديگر، توسعه زيرساخت هاي مورد نياز اين صنعت و همچنين معرفي جاذبه ها با استفاده از رسانه ها و ابزارهاي مختلف اطلاع رساني است كه در استان يزد، ضعف حوزه اطلاع رساني صنعت گردشگري، ضرورت توجه به اين حوزه را دو چندان كرده است.
گردشگري به عنوان صنعت سبز با اشتغال پايدار با توجه به ظرفيت هايي كه در اين حوزه در استان يزد وجود دارد، مي تواند جايگزين مناسبي براي ديگر زمينه هاي توسعه مانند صنعت و كشاورزي باشد، مشروط بر آنكه علاوه بر توسعه زيرساخت هاي موردنياز اين صنعت، در زمينه معرفي، اطلاع رساني و تبليغات نيز متناسب با ظرفيت ها اقدام شود كه فعلا در استان يزد خبري از اين رويكرد نيست.
6197/ 6014/ خبرنگار: محمدحسين فلاح تفتي** انتشار: كاظم شاملو*