۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۱
کد خبر: 82332911
T T
۰ نفر
طلب 420 ميليارد ريالي شهرداري سبزوار از شهروندان و ادارات دولتي

سبزوار- ايرنا- سرپرست معاونت خدمات شهري شهرداري سبزوار گفت: بدهي شهروندان و ادارات دولتي اين شهرستان بابت پسماند و عوارض نوسازي به اين شهرداري 420 ميليارد ريال است.

سعيدرضا فصيحي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين ميزان 120 ميليارد ريال بدهي ادارات دولتي به از شهرداري سبزوار مي باشد كه اين مبلغ برابر با يك سال حقوق پاكبانان است.
وي در ادامه گفت: در اين شرايط حق بيمه مهر ماه پاكبانان شهرداري سبزوار هنوز پرداخت نگرديده و به همين دليل دفترچه هاي بيمه پاكبانان نيز تمديد نشده است.
سرپرست معاونت خدمات شهري شهرداري سبزوار افزود: حقوق پاكبانان هميشه با يك ماه تاخير پرداخت مي شود و هم اينك با پرداخت نشدن حقوق ماه مهر، يك ماه حقوق اين افراد به تعويق افتاده است.
وي ادامه داد: در دو سال اخير با توجه به رونق نداشتن ساخت و ساز مسكن اعتبارات و درآمدهاي پايدار شهرداري سبزوار با مشكل روبه رو شده كه اين موضوع بر پرداخت حقوق و مزاياي پاكبانان تاثير گذاشته و موجب تاخير در پرداخت شده است.
فصيحي گفت: شهرداي سبزوار براي حل مشكل از مردم انتظار دارد كه بهاي خدمات دريافتي سازمان مديريت پسماند را به موقع پرداخت كنند تا شهرداري بتواند حقوق پاكبانان را به موقع پرداخت و خدمات خود را ارائه كند.
وي افزود: تاكنون 40 درصد شهروندان سبزواري هزينه قبوض پسماند را پرداخت كرده اند و اين در حالي است كه اگر اين هزينه بطور كامل پرداخت شود حقوق 6 ماه پاكبانان به موقع پرداخت مي شود.
سرپرست معاونت خدمات شهري شهرداري سبزوار ادامه داد: شهرداري حق اعتراض براي كارگران و كارمندان خود قائل است و در چند سال اخير هيچيك از نيروهاي شهرداري به دليل اعتراض و طرح گلايه از كار بيكار نشده اند.
وي گفت: حق بيمه تامين اجتماعي پاكبانان سبزواري تا پايان دي ماه امسال پرداخت شده است.
او افزود: در چند سال اخير فقط با پنج نفر از پاكبانها به دليل از كار افتادگي و عدم امكان همكاري قطع ارتباط كاري شده است.
مركز شهرستان 320 هزار نفري سبزوار در فاصله 230 كيلومتري غرب مشهد قرار دارد.
7499/7500/1858**خبرنگار: محمد مهرنيا **منتشركننده: حسين كريم زاده