۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۲۳:۰۲
کد خبر: 82334136
T T
۰ نفر
طرح نشانه گذاري لاشه دام در كشتارگاه خوي از اول امسال اجرايي شده است

اروميه- ايرنا- مدير شبكه دامپزشكي خوي گفت: طرح نشانه گذاري بر روي لاشه هاي دام در كشتارگاه صنعتي اين شهرستان از ابتداي امسال اجرايي شده كه بر اساس آن، چهار پلمپ امنيتي بر روي گوشت حك مي شود.

سيدحسين حسن زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به دلايل حك پلمپ امنيتي بر روي گوشت افزود: اين پلمپ ها نشانه سالم، پاك و حلال بودن گوشتهاي توليدي كشتارگاه صنعتي خوي است.
وي اجراي اين طرح را در راستاي ارتقاي امنيت غذايي و سلامت غذايي جامعه دانست و اضافه كرد: در اين طرح پلمپ ها به سه رنگ مختلف براي تمايز دام هاي بزرگ و كوچك نر و ماده و بز ذبح شده در كشتارگاه نصب و به بازار عرضه مي شود.
وي بيان كرد: با اجراي اين طرح امكان تفكيك كشتارهاي غيرمجاز از كشتارهاي مجاز فراهم و بهداشت گوشت عرضه شده به طور كامل رعايت مي شود.
مدير شبكه دامپزشكي خوي اظهار كرد: در راستاي اجراي اين طرح تاكنون 26 مركز كشتار و عرضه دام غير مجاز در اين شهرستان شناسايي، 20 واحد به مراجع قضايي معرفي و 6 مركز نيز تعطيل شده است .
به گزارش ايرنا، كشتارگاه صنعتي خوي با ظرفيت كشتار 500 راس دام كوچك و 100 راس دام بزرگ در هر شيفت كاري براي شهرستانهاي شمال آذربايجان غربي احداث شده است.
* مهمترين اخبار ايرناي كشور و آذربايجان غربي را به صورت لحظه به لحظه از كانال تلگرامي اين رسانه به آدرس @irnaoromiye دريافت كنيد.
7133/2093**خبرنگار: سعيد فرجي**منتشر كننده: صابر چهرقاني