۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۵:۳۲
کد خبر: 82335881
T T
۰ نفر
رئیس حزب جریان آزاد ملی لبنان: اولویت اصلی ما حفظ روابط مستحكم با حزب الله است

بیروت – ایرنا - « جبران باسیل » وزیر امور خارجه ، رئیس حزب جریان آزاد ملی و داماد ژنرال« میشل عون» رئیس جمهوری لبنان تاكید كرد: اولویت اصلی ما حفظ روابط با حزب الله است زیرا نتیجه صداقت، تعهد، ایثار، تلاش و تقدیم خون است و ما را به اینجا كه اكنون قرار داریم، رسانده است.

به گزارش ایرنا، جبران باسیل شامگاه سه شنبه و در پایان جلسه هفتگی فراكسیون« تغییر و اصلاح » در پارلمان لبنان، با تاكید بر جایگاه مقاومت نزد ملت لبنان، تصریح كرد: روابط ما با حزب الله امروز مستحكم تر و قوی تر از گذشته و هرگونه خدشه وارد شدن به تفاهم ما با حزب الله ممنوع است.
رئیس حزب جریان آزاد ملی تاكید كرد كه نه امروز و نه فردا هرگز شاهد اختلاف شیعی – مسیحی در لبنان حتی در هرگونه انتخابات و دولت نخواهیم بود.
وی حمایت و همبستگی با ارتش لبنان در رویاروئی با تروریست های تكفیری را ضروری خواند و گفت كه در این جلسه، مرحله جدید لبنان، موانع تشكیل دولت جدید ، قانون جدید انتخابات پارلمانی و برگزاری انتخابات را بررسی كردیم.
وزیر خارجه لبنان افزود: ما خواستار تشكیل دولت جدید لبنان با حضور همه طرف ها از جمله حزب جریان المرده ، حزب « نیروهای لبنانی»، حزب الكتائب و اهل سنت گروه 8 مارس هستیم و معتقدیم كه همه می توانند در دولت با 24 وزیر كه ماموریت اصلی آن برگزاری انتخابات پارلمانی است، حضور داشته باشند.
جبران باسیل اضافه كرد: تفاهم حزب جریان آزاد ملی با حزب « نیروهای لبنانی» به ریاست« سمیر جعجع» دو جانبه نیست زیرا مخالف این گونه توافق ها هستیم و معتقدیم نمی توان احدی را در لبنان حذف كرد و همچنین خواستار تصویب قانون انتخابات پارلمانی بر مبنای اصل نسبیت هستیم.
رئیس حزب جریان آزاد ملی گفت: با حزب جریان المستقبل به ریاست« سعد حریری» هم در خصوص شراكت ملی و اجرای توافق طائف( توافقی كه به جنگ داخلی لبنان پایان داد) توافق كرده ایم و اصرار داریم این توافق را مستحكم و از درگیری با آن و طائفه اهل سنت اجتناب كنیم.
وی با بیان اینكه قصد داریم روابط خود را با حزب دروزی سوسیالیست ترقیخواه به ریاست « ولید جنبلاط» عمیق كنیم، افزود: به توافق همه جانبه با جنبش امل از جمله در خصوص قانون انتخابات پارلمانی بر اساس اصل نسبیت امیدواریم.
جبران باسیل تاكید كرد: جنبش امل نزدیك ترین طرف به دیدگاه ما در خصوص قانون انتخابات پارلمانی و تحقق این هدف است.
وزیر خارجه لبنان خاطرنشان كرد: دولت جدید لبنان بزودی تشكیل می شود و هر طرفی كه آن را به تاخیر اندازد فقط به خود ضرر می زند و مرحله جدید لبنان متضرر نخواهد شد و دولت جدید سرانجام تشكیل و انتخابات پارلمانی برگزار خواهد شد و این یك امر حتمی است و احدی نمی تواند از آن عبور كند.
رئیس حزب جریان آزاد ملی تصریح كرد: ما هرگز با برگزاری انتخابات پارلمانی براساس قانون كنونی ( قانون شصتم) و یا تمدید دوره كنونی پارلمان تحت هر شرایطی موافقت نخواهیم كرد و خواستار تصویب قانون انتخابات بر مبنای اصل نسبیت هستیم.
خاورم *1324** انتشار دهنده: فردین پازوكی

سرخط اخبار جهان