۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۸:۲۸
کد خبر: 82335960
T T
۰ نفر
كارگاه آموزش خانواده و پيشگيري از معلوليت ها در شيروان تشكيل شد

شيروان- ايرنا- رييس اداره بهزيستي شهرستان شيروان از برگزاري كارگاه آموزش خانواده و پيشگيري از معلوليت براي والدين كودكان مهد كودك خبر داد.

سيده زينب جهان مطاع چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا با بيان اينكه اين كارگاه آموزشي از سه ماهه دوم سال جاري شروع شده است اظهار كرد: دانش افزايي با موضوعات مشاوره ژنتيك، مراقبت هاي دوران بارداري، عقب ماندگي ذهني، پيشگيري از معلوليت هاي عضلاني و اسكلتي و پيشگيري از حوادث را از جمله مباحث مطرح شده در كارگاه هاي آموزشي است.
وي با اشاره به برنامه هاي شاخص بهزيستي، گفت: خدمات بهزيستي شامل سه بخش امور فرهنگي و پيشگيري، امور اجتماعي و توانبخشي براي ارائه به نيازمندان و مددجويان است كه خانواده هاي بي سرپرست، بدسرپرست و معلولان در جامعه هدف اين سازمان است.
جهان مطاع همچنين طرح پيشگيري را بسيار مهم خواند و افزود: يكي از اهم برنامه هاي بهزيستي طرح پيشگيري از معلوليت ها براي كاهش ورودي افراد معلول در جامعه بوده زيرا كه كار در اين حوزه از لحاظ هزينه اي مؤثر و نگاه به اين طرح بسيار برجسته است.
رييس اداره بهزيستي شهرستان شيروان گفت: هم اكنون تلاش براي تقويت بخش غيردولتي و مشاركت هاي مردمي در رأس اهداف بهزيستي قرار دارد زيرا كه با حضور تشكل هاي مردمي رصد آسيب هاي اجتماعي بهتر صورت خواهد گرفت.
جهان مطاع افزود: هم اكنون هشت مركز نگهداري از معلولان در شيروان وجود دارد كه به 424 نفر خدمات روان پزشكي، پزشكي، پرستاري و ... ارائه مي دهد.
شهرستان شيروان با 157 هزار نفر جمعيت به عنوان دومين شهرستان پرجمعيت خراسان شمالي در 60 كيلومتري شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسي باجگيران** انتشار دهنده:سيدحسين قدسي